مصرف سالانه ۷ میلیارد مترمکعب گاز در آذربایجان‌غربی/بسیج برای کنترل گاز به یاری شرکت گاز بیاید

مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان غربی با بیان اینکه سالانه ۷ میلیارد مترمکعب گاز در استان مصرف می شود، از بسیج برای کنترل مصرف گاز یاری خواست.

مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان‌غربی در جمع بسیجیان شرکت گاز استان اظهار کرد: در این استان، در پیک مصرف، نزدیک به ۳۲ تا ۳۴ میلیون مترمکعب  در روز گاز استفاده می‌شود که در مجموع سالانه به حدود ۷ میلیارد مترمکعب می‌رسد.

علیرضا شیخی ادامه داد: با یک روز تعطیلی ادارات و مدارس، نزدیک یک میلیون و ۲۰۰ هزار مصرف گاز استان کاهش می‌یابد که تاثیر قابل توجهی در پایداری شبکه گاز استان در اوج مصرف دارد.

مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان‌غربی با بیان اینکه حدود ۲۰ هزار کیلومتر شبکه‌گذاری گاز در استان انجام شده است، افزود: با این میزان شبکه، گاز حدود یک میلیون و ۱۷۰ هزار مشترک، بیش از حدود ۲ هزار واحد صنعتی و ۱۳۷ CNG تامین می‌شود.

شیخی در ادامه با تاکید بر اینکه نگاه‌ها به گاز باید به عنوان یک سرمایه‌ی ملی باشد، گفت: تنها راه ما این است که مصرف گاز را کنترل کنیم لذا در همین راستا شرکت ملی گاز ایران یک سری سرمایه‌گذاری‌هایی در این خصوص انجام داده که از جمله آن‌ها می‌توان به بهینه‌سازی موتورخانه‌ها و خرید و جایگزینی بخاری‌های هرمتیک اشاره کرد. 

وی با اشاره به اینکه انتظار داریم بسیج به ما برای کنترل مصرف در استان کمک کند تا زمستان را با حداقل مشکلات سپری کنیم، خاطرنشان کرد: انرژی به قدری در کشور ما ارزان است که در زمان گرمای منزل، پنجره‌ها را باز می‌کنیم.

مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان‌غربی نرخ هر مترمکعب گاز صادراتی به ترکیه را ۲۳ سنت اعلام کرد و ادامه داد: مشترکان ما باید از لحاظ فرهنگی به این ذهنیت برسند که این انرژی که یک سرمایه‌ی ملی است و به ارزانی در اختیارمان قرار گرفته، بدرستی استفاده کنند.

شیخی با بیان اینکه در سایه جمهوری اسلامی، اماکن مذهبی و مدارس از گاز ارزان برخوردارند، اما در مصرف گاز رعایت نمی‌کنند، گفت: این در حالی است که انتظار این است ائمه جماعت و بزرگان دینی این اماکن و مدارس، مساله صرفه‌جویی را به خوبی تشریح کنند تا حدود ۶۰- ۷۰ درصد صر‌فه‌جویی آن‌ها را در پی داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: از بسیج هم می‌خواهیم به یاری ما بیاید چنان که حاضریم برای کنترل دمای رفاه ادارات، مساجد و مدارس، با خرید و تحویل دماسنج‌ها به بسیج، به یاری شرکت گاز بیایند.

در پایان این مراسم، کارمند پاسدار اسد محمدی که به مرحله بازنشستگی نائل آمده تودیع و سرهنگ خلیل خان‌محمدی به عنوان فرمانده جدید حوزه دو مقاومت بسسج شهید بابا ساعی ادارات کل آذربایجان‌غربی معارفه شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.