رئیس مرکز خدمات آموزشی وزارت بهداشت عنوان کرد؛

بازنگری کلی آیین‌نامه اعطای بورسیه تحصیلی به دانشجویان علوم پزشکی

رئیس مرکز خدمات آموزشی وزارت بهداشت از بازنگری کلی آیین‌نامه اعطای بورسیه تحصیلی به دانشجویان داخل کشور خبر داد.

دکتر کاظم قهرمان‌زاده، رئیس مرکز خدمات آموزشی وزارت بهداشت در خصوص آیین نامه بورسیه تحصیلی اظهار کرد: آیین نامه اعطای بورسیه تحصیلی به دانشجویان داخل کشور تا سال ۹۷ فعال بوده و پیرو دستور معاون آموزشی وزارت بهداشت، این آیین نامه مورد بازنگری کلی و اساسی قرار گرفت.

 وی گفت: به منظور تامین نیاز‌های آموزشی، درمانی، بهداشتی و تخصصی دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی، مراکز درمانی، سازمان‌ها و نهاد‌های دولتی و غیردولتی از بین پذیرفته شدگان آزمون سراسری تمامی رشته‌ها در مقاطع مختلف علوم پزشکی، دانشجویان بورس انتخاب می‌شوند.

دکتر قهرمان زاده افزود: در صورتی که دانشجویان شرایط مندرج در آیین نامه را دارا باشند می‌توانند از تسهیلات بورسیه تحصیلی استفاده کنند که البته شرط انتخاب آن‌ها بر اساس نیاز دانشگاه‌هاست. بر اساس نظر شورای بورس دانشگاه‌ها افراد مورد نظر معرفی می‌شوند و در مرحله بعد در شورای اجرایی بورس وزارتخانه که متشکل از معاونت‌های مختلف است این موارد به تصویب می‌رسد.

رئیس مرکز خدمات آموزشی وزارت بهداشت عنوان کرد: دانشجویان منتخب در زمان تحصیل، مقرری بورس دریافت می‌کنند که میزان آن بر اساس مقاطع تحصیلی مختلف متفاوت است و بعد از فارغ التحصیلی باید در همان محل خدمت کنند. این آیین نامه مورد بازنگری کلی قرار گرفته و نهایی شده و در شورای عالی برنامه‌ریزی به تصویب رسیده و در صورت تایید وزیر بهداشت از سال آینده برای تامین نیاز دانشگاه‌های علوم پزشکی اجرایی می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار