وزیر خارجه ترکیه: آمریکا در حمایت از ادامه جنگ غزه تنها مانده است

وزیر امور خارجه ترکیه می‌گوید آمریکا پس از وتوی قطعنامه شورای امنیت در خصوص آتش‌بس غزه تنها مانده است.

هاکان فیدان، وزیر خارجه ترکیه در خصوص قطعنامه شورای امنیت برای اعلام آتش‌بس فوری در غزه و وتو شدن آن توسط آمریکا گفت: «دوستان ما بار دیگر ابراز کردند که آمریکا اکنون در این موضوع، به‌ویژه در مورد رای‌گیری که در سازمان ملل برگزار شد، تنها است». 

به گزارش خبرگزاری آناتولی، فیدان تاکید کرد: «ما در جلسات خود اعلام کرده‌ایم که اکنون نظام سیاسی آمریکا در مسائل مربوط به اسرائیل ناتوان شده است و اسرائیل در این زمینه بی‌ملاحظه عمل کرده و به سرکوب [در فلسطین] ادامه می‌دهد». 

گفتنی است، در پی تشدید حملات رژیم صهیونیستی در غزه، امارات پیش‌نویس قطعنامه اعلام آتش‌بس فوری در غزه را به شورای امنیت ارائه کرد. علی‌رغم رای مثبت اکثریت، این قطعنامه با رای منفی آمریکا وتو شد. واشنگتن در توجیه این اقدام خود مدعی شد که آتش‌بس فوری «صرفا بذر جنگ بعدی را می‌کارد». 

این در حالی است که آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل هشدار شدیدی در خصوص وضعیت بشردوستانه در فلسطین صادر کرده است. پس از رای گیری، محمد ابوشهاب، معاون سفیر امارات نیز هشدار داد که شورای امنیت در حال منزوی شدن است و به نظر می‌رسد که از وظایف خود برای تضمین صلح و امنیت بین المللی دور شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۶ ۱۹ آذر ۱۴۰۲
پس شما چی ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۰ ۱۸ آذر ۱۴۰۲
آمریکا در وتو قطعنامه آتش بس غزه، حقوق بشر را زیر پا گذاشت.
در طول ۷۵ سال نکبت بار غصب سرزمین فلسطین توسط رژیم صهیونسیتی، جهان شاهد جنایات بی‌شماری علیه بشریت بویژه کودکان و زنان و پیران بی دفاع بوده است که با سکوت مرگبار سازمان های به اصطلاح حامی صلح، کودکان و زنان همراه بوده است.
امروز چهره واقعی طرفداران حقوق کودکان و زنان که به حامیان زنان و کودکان جوایز حقوق بشری اهدا می کنند افشا شده است آنها در مقابل بیش از ۷ هزار نفر از کودک کشته شده غزه و قتل جمع کثیری از زنان سکوت کرده‌اند.
مردم این منطقه از تامین آب شرب بهداشتی و سایر نیازهای اولیه برای استفاده از غذا و درمان و امنیت کادر درمانی منع شده اند.
آمریکا وقیحانه ۸۰ درصد مهمات چنین جنایتی را با روزانه ۶۰ سورتی پرواز تامین می کند.
Iran (Islamic Republic of)
بابائی
۲۰:۰۰ ۱۸ آذر ۱۴۰۲
صهیونیست ها، تروریست های داعش و سایر گروه های تروریستی 100 درصد فقط با کمک، هدایت، مدیریت، نظارت، حمایت و پشتیبانی آمریکا، کشورهای اروپایی و هم برخی کشورهای عربی جنایت می کنند، آدم می کشند و هم دست به اقدامات تروریستی می زنند.

نماینده آمریکا جنایتکار در سازمان ملل و شورای امنیت سازمان ملل دیگر نمی تواند بر تجاوزات، جنایات وحشیانه، وحشی گری و غیرانسانی آمریکا و متحدانش سرپوش بگذارد.
آمریکا جنایتکار و انگلیس جنایتکار همراه با چند کشور جنایتکار دیگر و در سایه سکوت بی شرمانه سازمان های بین المللی خیانتکار از 15 مهر ماه تاکنون در جنگ غزه از صهیونیست ها جنایتکار کمک، حمایت و پشتیبانی نظامی می کنند و همچنان نیز ادامه می دهند.
Iran (Islamic Republic of)
بابائی
۱۹:۵۹ ۱۸ آذر ۱۴۰۲
کشتن کودکان و زنان در غزه جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت است ولی اما متأسفانه سران بی ادب آمریکا جنایتکار در این مدت 2 ماه و 4 روز است که درک نمی کنند، نمی دانند و نمی فهمند.
Iran (Islamic Republic of)
بابائی
۱۹:۵۵ ۱۸ آذر ۱۴۰۲
سوال اینجاست که پس چرا شورای امنیت سازمان ملل متحد رژیم کودک کش صهیونیستی را تحریم نمی کند.
سوال اینجاست که پس چرا اتحادیه اروپا جنایتکار رژیم کودک کش صهیونیستی را تحریم نمی کند.
Iran (Islamic Republic of)
بابائی
۱۹:۵۴ ۱۸ آذر ۱۴۰۲
دیگر هیچ کس در سازمان ملل و شورای امنیت سازمان ملل نمی تواند بر تجاوزات، جنایات وحشیانه، وحشی گری و غیرانسانی آمریکا و متحدانش سرپوش بگذارد.
دیگر هیچ کس در سازمان ملل و شورای امنیت سازمان ملل نمی تواند بر تجاوزات، جنایات وحشیانه، وحشی گری و غیرانسانی اسرائیل و متحدانش سرپوش بگذارد.
آمریکا جنایتکار و انگلیس جنایتکار همراه با چند کشور جنایتکار دیگر و در سایه سکوت بی شرمانه سازمان های بین المللی خیانتکار از 15 مهر ماه تاکنون در جنگ غزه از صهیونیست ها جنایتکار کمک، حمایت و پشتیبانی نظامی می کنند و همچنان نیز ادامه می دهند.
آمریکا با وتوی خود، شریک نسل‌کشی مردم غزه شد که آمریکا با وتوی قطعنامه شورای امنیت در خصوص توقف جنگ غزه، خود را شریک نسل‌کشی مردم غزه کرد.
آمریکا برای نسل‌کشی در غزه به اسرائیل پاداش هم میدهد.
اروپا برای نسل‌کشی در غزه به اسرائیل پاداش هم میدهد.
انگلیس برای نسل‌کشی در غزه به اسرائیل پاداش هم میدهد.
آخرین اخبار