معاون ارشاد بوشهر:

برنامه‌های روز قرآنی بوشهر در ایام سال تداوم داشته باشد

معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت: در راستای اثرگذاری برنامه‌های متنوع فرهنگی هنری روز قرآنی بوشهر نباید این برنامه‌ها مختص به یک روز یا هفته باشد بلکه باید در طول سال تداوم داشته باشد.

وحید حیدری روز شنبه در نشست هماهنگی برنامه‌های ۱۶ اسفند روز قرآنی بوشهر با کارشناسان قرآنی دستگاه‌های اجرایی فرهنگی استان، اظهار کرد: هفته قرآنی بوشهر مهم‌ترین رویداد حوزه قرآن و عترت است که باید به بهترین شکل ممکن گرامی داشته شود.

وی افزود: ١٦ اسفند سالروز ارتحال آیت‌الله معتقد اهرمی کاتب قرآن رمزدار به عنوان روز قرآنی بوشهر نام‌گذاری شده که هر ساله برنامه‌های متنوع فرهنگی هنری به این مناسبت برگزار می‌شود و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان به عنوان متولی درنظر دارد امسال نیز این برنامه را به صورت گسترده اجرا کند.

حیدری یادآور شد: برنامه‌های پیش‌بینی شده دستگاه‌ها به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان به عنوان دبیرخانه ارسال شود تا با برنامه‌ریزی زمینه معرفی این روز در سطح ملی فراهم شود.

وی ادامه داد: امروز جامعه نیازمند ترویج و گسترش فعالیت‌های قرآنی است و دستگاه‌های اجرایی و نهاد‌ها به ویژه فرهنگی باید به این موضوع مهم اهتمام داشته باشند.

معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گف: بوشهر از دیرباز به عنوان استانی با سابقه طولانی در حوزه قرآن و عترت شناخته می‌شده و اکنون نیز می‌بایست ما این مهم را در بهترین حالت ممکن به دیگر نسل‌ها انتقال دهیم.

آیت‌الله "میرزا حسین معتقد اهرمی " در روز ۲۹ شهریور سال ۱۲۱۶ شمسی در شهر اهرم شهرستان تنگستان متولد شد.

شادروان معروف به فاضل اهرمی است که به عنوان یکی از افاضل آن دوران شناخته می‌شده و قرآن خطی رمزدار از آثار فاخر این شخصیت برجسته است.

آیت‌الله معتقد اهرمی در حوزه شعر و نویسندگی نیز فعالیت داشته و کتاب "جواهر الزواهر"، "دلایل الظهور و علائم الحضور" و "مجموعه اللطائف" آثار شعری و مکتوب ایشان است.

آیت‌الله میرزا حسین معتقد اهرمی ۱۶ اسفند ۱۲۹۹ در سن ۸۸ سالگی در محله " ریشهر " بوشهر دار فانی را وداع گفت و آرامگاه وی در مقبره خانوادگی واقع در ضلع شمالی منزل قرار دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.