رایزنی تلفنی وزیران امور خارجه ایران و آلمان در مورد برخی از موضوعات کنسولی

در گفت و گوی تلفنی وزیر امور خارجه آلمان و امیرعبداللهیان در خصوص آخرین تحولات فلسطین و مناسبات دوجانبه بحث و تبادل نظر شد.

در گفت و گوی تلفنی آنالنا بِـربوکوزیر امور خارجه آلمان و حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران، در خصوص آخرین تحولات فلسطین و نیز مناسبات دوجانبه بحث و تبادل نظر شد.

حسین امیرعبداللهیان در این گفتگو با اشاره به تداوم کشتار غیرنظامیان، زنان و کودکان در غزه و کرانه باختری، بر ضرورت توجه ویژه جامعه جهانی به این موضوع مهم و مرتبط با حقوق بشر تاکید کرد.

وی با محکوم کردن نسل کشی در غزه و با اشاره به ریشه بحران، راه کار سیاسی را برگزاری رفراندوم سازمان ملل میان ساکنان اصیل فلسطین شامل مسیحی، مسلمان و یهودی دانست.

رییس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران درخصوص روابط دوجانبه، ضمن اشاره به پیوند‌های فرهنگی و تاریخی میان جمهوری اسلامی ایران و آلمان خاطر نشان ساخت: احترام متقابل و تمرکز بر منافع مشترک، لازمه حفظ و تقویت مناسبات در عرصه‌های مختلف بوده و در این چارچوب، جمهوری اسلامی ایران از گسترش مناسبات میان تهران و برلین استقبال می‌کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
بابائی
۱۲:۳۴ ۱۸ آذر ۱۴۰۲
و این در حالی است که آلمان شریک جرم جنایت های اسرائیل، آمریکا و انگلیس در فلسطین و غزه بوده است.
Iran (Islamic Republic of)
بابائی
۱۲:۳۳ ۱۸ آذر ۱۴۰۲
امیرعبداللهیان نماینده حماس در قطر و منطقه خاورمیانه است عملکرد امیرعبداللهیان از سال 1400 تاکنون به نفع مردم ایران و کشور ایران نبوده است.
آخرین اخبار