برای تجهیز نمازخانه‌های مدارس بیش از ۷۲ هزار متر مربع فرش نیاز است

رییس اداره قرآن، عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری گفت: برای تجهیز نمازخانه‌های مدارس استان بیش از ۷۲ هزار متر مربع فرش نیاز است.

یونس اروجی گفت: هم‌اکنون هزار و ۷۲ نمازخانه مستقل در مدارس استان وجود دارد و در تعدادی از مدارس در راهرو مدرسه نماز برگزار می‌شود.

وی گفت: به مناسبت هفته قرآن و عترت امسال هزار و ۵۰۰ مترمربع فرش سجاده‌ای برای نمازخانه مدارس استان با رویکرد مناطق مدارس محروم با همکاری اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس، ستاد اقامه نماز و خیرین تامین و ارسال شده است.

به گفته وی، تامین فرش سجاده‌ای برای نمازخانه مدارس استان، به کمک خیرین و سایر ارگان‌های فرهنگی نیاز دارد.


بیشتر بخوانید


اروجی با اشاره به اینکه برخی مدارس استان نمازخانه ندارند، گفت: برای تامین فضای نمازخانه در مدارس یک کلاس درس برای نمازخانه تجهیز شده و یا فضا‌های جدید در دست ساخت است.

به گفته وی، هم‌اکنون ساخت سه باب نمازخانه به مساحت ۳۴۰ مترمربع شامل ۲ باب در شهرستان بن به مساحت ۲۴۰ مترمربع و یک باب نمازخانه در بخش لاران شهرستان شهرکرد به مساحت ۱۰۰ مترمربع در دست احداث است.

وی اظهار داشت: ۳۵۴ روحانی طرح امین و ۸۰ روحانی طرح هجرت، ۲۰ امام جماعت معتمد محل در اقامه نماز در مدارس با آموزش و پرورش همکاری دارند.

۳۵ هزار دانش‌آموز برای شرکت در مسابقات قرآنی ثبت‌نام کردند

رییس اداره قرآن، عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه هم‌اکنون ثبت‌نام مسابقات قرآن در مدرس استان درحال اجراست، گفت: تاکنون ۳۵ هزار دانش‌آموز استان در مسابقات قرآن ثبت نام کرده‌اند.

وی به آغاز ثبت‌نام مسابقات قرآن، عترت و نماز فرهنگیان اشاره کرد و گفت: ثبت‌نام مسابقات حفظ موضوعی و احکام برای دانش‌آموزان مقطع ابتدایی و مسابقات نغمه‌های آسمانی و مدیحه سرایی در بهمن ماه آغاز می‌شود.

به گفته وی، به مناسبت هفته قرآن و عترت در مدارس استان برپایی یک محفل قرآن در هر مدرسه و تجلیل از فعالان قرآنی در حال اجراست.

اروجی از برگزاری اجلاسیه نماز با موضوع "نماز نسل نو با تمرکز بر نقش مدرسه، مسجد و دانشگاه" در ۲۲ آذرماه در استان برگزار می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار