استاندار سیستان و بلوچستان عنوان کرد:

همکاری و تعامل به پیشرفت پروژه‌های مشترک سرعت می‌دهد

استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به مسائل و اجرای پروژه‌های مشترک بین استان‌های شرقی کشور، گفت: می‌توانیم با همکاری، هم افزایی و همدلی سرعت پیشرفت پروژه‌ها را افزایش دهیم.

  محمد کرمی در بازدید از پروژه انتقال آب دریای عمان و بر اهمیت موضوع انتقال آب دریای عمان و موضوع انرژی تاکید کرد و گفت: مجموعه‌های فعال در پروژه انتقال آب دریای عمان با کار و تلاش جهادی اقدامات لازم را انجام می‌دهند.

وی با اشاره به اهمیت موضوع حمل و نقل تصریح کرد: موضوع کریدور شمال و جنوب، شرق و غرب و هم مساله حمل نقل ریلی و جاده‌ای تاثیر مهمی در پیشرفت شرق کشور دارد.

استاندار خراسان رضوی نیز در جریان بازدید از پروژه انتقال آب دریای عمان بیان کرد: استان‌های شرق کشور چند مساله مشترک در این منطقه دارند که حتماً لازم است؛ به اتفاق استان‌ها و استانداران شرقی کشور این مسائل دنبال شود.

یعقوب علی نظری با اشاره به اهمیت موضوع آب اظهار کرد: با توجه به ناپایداری انرژی در شرق کشور، قرارداد خطوط انتقال سوخت مایع منعقد شد.

وی با اشاره به تنش آبی در شرق کشور، گفت: با احداث خطوط لوله انتقال آب از دریای عمان به استان‌های شرقی آب صنایع، معادن، آشامیدنی و کشاورزی تامین خواهد شد.

استاندار خراسان رضوی بیان کرد: پروژه انتقال آب دریای عمان پروژه بسیار مهم و از نظر فنی قابل توجه است، بنابراین استان‌های مختلف نیز موظف هستند؛ زمینه‌های لازم برای افتتاح پروژه انتقال آب دریای عمان را فراهم کنند تا در اسرع وقت و در موعد مقرر این پروژه مهم به بهره‌برداری برسد.

وی افزود: ظرفیت بندر اقیانوسی چابهار که به شدت همسایگان ما به آن نیاز دارند، از جمله موضوعات مشترک استان‌های شرقی هست و تامین زیرساخت‌های ترانزیت و حمل و نقل جاده‌ای بسیار مهم است.

نظری ادامه داد: موضوع بخش شرقی کریدور شمال به جنوب بسیار حائز اهمیت است و یکی از اهداف دیگر این سفر بررسی وضعیت بندری و حمل و نقل بود.

وی تاکید کرد: استان‌های شرقی با کار و پیگیری‌های مشترک مسائل انرژی، آب و حمل و نقل بتوانند زیرساخت‌های لازم را فراهم آورند.

همچنین در این بازدید مجری طرح انتقال آب دریای عمان گفت: طول مسیر انتقال آب دریا عمان تا شهر مشهد یک‌هزار و ۳۴۲ کیلومتر هست که ۴۵۰ کیلومتر انشعابات به سمت استان‌های مختلف در این پروژه طراحی شده که در حال اجرا است.

علی عبداللهی بیان کرد: ظرفیت آبگیری ۱۶۰ متر مکعب در ثانیه آب شیرین ایجادخواهد شد و محل سازه آبگیری امسال به بهره برداری خواهد رسید.

وی با بیان اینکه مسیر خط انتقال ما برای سیستان و بلوچستان حدود ۵۴۰ کیلومتر است که ۱۰ کارگاه لوله گذاری در این زمینه فعال هستند، ادامه داد: طبق برنامه ریزی‌های صورت گرفته تا پایان سال آینده آب دریا به شهر زاهدان منتقل می شود.

مجری طرح انتقال آب دریای عمان گفت: طبق برنامه ریزی‌های صورت گرفته با تکمیل واحدهای شیرین سازی آب این نعمت خدادادی تا سال ۱۴۰۵ به شهر مشهد منتقل خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار