آمریکا ۱۳ فرد و نهاد را به بهانه ارتباط با انصارالله یمن تحریم کرد

وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد که ۱۳ فرد و نهاد را به اتهام تامین مالی جنبش انصارالله یمن هدف تحریم قرار می‌دهد.  

دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا امروز ۱۳ فرد و نهادی که ادعا می‌کند «مسئول تامین ده‌ها میلیون دلار ارز» برای گروه انصارالله یمن هستند را تحریم کرد. 

به گزارش وبسایت خزانه‌داری آمریکا، ادعا شده این مبالغ «حاصل از فروش و ارسال کالا‌های ایرانی» بوده و با حمایت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران تامین شده است. 

متیو میلر، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در شبکه اجتماعی ایکس ضمن تکرار این ادعا‌های واهی گفت: «حمایت ایران از حوثی‌ها منجر به حملاتی شده است که زیرساخت‌های غیرنظامی، کشتیرانی تجاری و کشتی‌های جنگی آمریکا را در آب‌های بین‌المللی تهدید می‌کند».

پیش از این و در روز یکشنبه، ارتش آمریکا اعلام کرد که یک کشتی جنگی آمریکایی و چند کشتی تجاری در دریای سرخ جنوبی هدف حمله قرار گرفته اند. جنبش انصارالله یمن همان روز مسئولیت حملات پهپادی و موشکی به دو کشتی متعلق به رژیم صهیونیستی در این منطقه را بر عهده گرفت و گفت که این حملات در پاسخ به خواسته یمنی‌ها برای حمایت از مردم فلسطین صورت گرفته است.

گفتنی است، ادعا‌های آمریکا در خصوص ایران در حالی مطرح می‌شود که حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه کشورمان به تازگی تاکید کرده است که «ایران به دنبال گسترش دامنه جنگ نیست». آمریکا در حالی ایران را به چنین اقداماتی متهم می‌کند که خود با تامین مالی رژیم صهیونیستی یکی از مهم‌ترین همدستان جنایات این رژیم در غزه است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۲ ۱۷ آذر ۱۴۰۲
احسنت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۹ ۱۷ آذر ۱۴۰۲
مرگ بر امریکای دروغگو ومردم فریب ، بنازم به یمن، مرحبا به یمن،یمن افتخار مسلمان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۹ ۱۶ آذر ۱۴۰۲
بی تاثیر است
آخرین اخبار