ساخت ۱۴ مدرسه مشارکتی در چهارمحال و بختیاری

مدیرکل ستاد اجرایی حضرت امام (ره) چهارمحال و بختیاری گفت: این ستاد با همت بنیاد برکت مشارکت در ساخت ۱۴ مدرسه در استان را برعهده دارند.

محمود ابراهیمی در نشست بررسی وضعیت اجرای طرح حذف مدارس کانکسی، اظهار داشت: در راستای اجرای طرح شهید پناهی حذف ۱۹ مدرسه کانکسی در دستور کار قرار دارد، که ۱۴ مدرسه از این تعداد با همکاری ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان اجرا می‌شود.

وی با اشاره به اینکه اتمام هرچه سریع‌تر طرح‌های در دست اقدام در دستور کار این ستاد قرار گرفته است، افزود: قسط نخست اجرای این طرح‌ها از سوی بنیاد برکت واریز شده است.

ابراهیمی اضافه کرد: برای تکمیل مدارس کانکسی در روستای سرآقاسید شهرستان کوهرنگ ۱۵ میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات بنیاد برکت و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در فاز نخست پیش‌بینی شد که ۴۰میلیارد ریال این میزان تخصیص داده شد.


بیشتر بخوانید


ایرج کریمی مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس چهارمحال و بختیاری به اجرای طرح برچیده شدن مدرسه‌های کانکسی در قالب طرح شهید پناهی به عنوان مهمترین اولویت سازمان نوسازی کشور اشاره کرد و گفت: در دولت سیزدهم این طرح با همکاری دولت سیزدهم و بنیاد برکت در حال اجرا است.

وی افزود: سهم استان در این طرح حذف ۱۹ مدرسه کانکسی در مناطق سخت‌گذر می‌باشد.

کریمی بیان داشت: در این طرح ۳۰ درصد اعتبارات ساخت مدرسه جدید از محل اعتبارات نوسازی مدارس و ۷۰ درصد از محل اعتبارات بنیاد برکت تامین شده است.

وی اظهار داشت: برای اجرای این طرح ۱۵۰ میلیارد ریال اختصاص داده شد که ۵۰ میلیارد ریال این میزان تخصیص داده شد و تاکنون ۱۰ مدرسه کانکسی حذف شده است و حذف بقیه مدارس کانکسی نیازمند تامین زمین درمناطق روستایی استان می‌باشد.

کریمی ادامه داد: حدود ۱۰ درصد مدارس چهارمحال و بختیاری تخریبی است و اکنون ۱۹۴ هزار دانش آموز در بیش از دو هزار واحد آموزشی در سطح استان مشغول علم‌آموزی هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار