مشکلات حوزه آموزش و پرورش شناسایی و رفع شود

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: آسیب‌شناسی مشکلات موجود در حوزه آموزش و پرورش استان و ارائه راهکار‌هایی برای رفع آن مورد توجه متولیان امر باشد.

غلامعلی حیدری در شورای آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری با قدردانی از حضور گسترده و دشمن‌شکن مردم، مسوولان و قشر‌های مختلف آسان در راهپیمایی روز جهانی قدس تاکید کرد: مدیران در تربیت دانش‌آموزان به‌عنوان نیرو‌های آینده این کشور نقش‌آفرینی می‌کنند.

وی با اشاره به روز و هفته معلم در اردی‌بهشت‌ماه افزود: در این هفته از معلمان، فرهنگیان، آموزگاران و فعالان این عرصه قدردانی شود.

حیدری تصریح کرد: جذب و گزینش هزار و ۴۹ معلم از سوی آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری در سال گذشته اقدام قابل‌قبول و قابل‌توجهی است که باید مورد تشویق قرار گیرد.


بیشتر بخوانید


وی یادآور شد: از خیرین نیک‌اندیش، استادان دانشگاهی، خانواده‌های و گروه‌های مختلف برای شناسایی و رفع مشکلات مرتبط با آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری مور توجهی همگان باشد.

رییس شورای آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری افزود: آسیب‌شناسی مشکلات موجود در حوزه آموزش و پرورش استان و ارائه راهکار‌هایی برای رفع آن در سال‌جاری مورد توجه متولیان امر باشد.

وی نقش معلمان در تحقق جهادتبیین را تاثیرگذار دانست و گفت: معلمان در پیشرفت، آگاهی‌بخشی و پیشرفت هر کشور نقش مستقیم ایفا می‌کنند و در این راستا باید به آغاز جهاد تبیین از مدارس توجه کرد.

حیدری وارد شدن جهادتبیین به کلاس‌های درس را ضروری اعلام و تاکید کرد: باید از هم‌اکنون به‌صورت مستمر ارتباط بین معلمان و دانش‌آموزان و برگزاری نشست‌های بصیرتی با هدف آگاهی‌بخشی تقویت شود.

وی با اشاره به لزوم توجه جدی به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی افزود: بومی‌سازی و پیاده‌سازی این بیانیه در آموزش و پرورش و مدرسه‌ها به‌طور جدی در دستور کار متولیان امر باشد.

استاندار چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: رتبه‌بندی معلمان، پرداخت بخش مهمی از مطالبات فرهنگیان و بازنشستگان، ساخت مدارس، تجهیز مدارس و ارتقای وضعیت آموزش و پرورش در دولت سیزدهم مورد توجه قرار گرفت.

وی یادآور شد: مسوولان اداره‌کل و رؤسای مناطق ۱۷ گانه آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری باید نسبت به رصد میدانی از مدارس، آسایشگاه‌ها و خوابگاه‌های زیرمجموعه در شهرستان‌های مختلف استان و حضور مستمر بین دانش‌آموزان اقدام کنند.

حیدری اظهار داشت: توجه جدی به مدیریت مدارس چهارمحال و بختیاری را ضروری دانست و اظهار داشت: بازگشایی مدارس و دانشگاه‌های کشور و استان یک تهدید جدی برای دشمن است.

وی گفت: توجه ویژه به معلمان بازنشسته، سرکشی از آنان و تجلیل آن‌ها از سوی مسوولان آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری در دستور کار مسوولان مرتبط قرار گیرد.

رییس شورای آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: توسعه فعالیت گروه‌های جهادی با اولویت تعمیر، بازسازی، نوسازی و زیباسازی مدرسه‌های مناطق مختلف استان را اولویت مناطق روستایی و محروم مورد توجه باشد.

وی افزود: برنامه‌ریزی به سمت‌وسوی رشته‌های آموزشی فنی با هدف تقویت ارتباط بین هنرستان‌ها و آموزشگا‌های فنی‌وحرفه‌ای از مهم‌ترین نیاز‌های کنونی جامعه به‌شمار می‌رود.

حیدری تصریح کرد: توجه به دانشگاه فرهنگیان و تقویت آن یک سرمایه‌گذاری در حوزه آموزش و پرورش با هدف روان‌سازی مشکلات این بخش است.

وی یادآور شد: برگزاری اردو‌های فرهنگی نقش مهمی در ارتقای آموزش و تقویت روحیه تعاون بین دانش‌آموزان و فرهنگیان دارد.

حیدری اظهار داشت: اعتبارات مصوب سفر رییس‌جمهور به چهارمحال و بختیاری و بودجه‌های سال ۱۴۰۱ باید به‌طور ۱۰۰ درصدی جذب شود.

وی گفت: استفاده از توان خیران نیک‌اندیش برای ساخت مدرسه در بخش‌ها و حوزه‌های مختلف چهارمحال و بختیاری بهره‌گیری و استفاده شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: دستگاه‌های اجرایی استان خواسته‌ها و امور مرتبط با آموزش و پرورش را با سرعت پیگیری و عملیاتی کنند.

حیدری افزود: فرمانداران، بخشداران، شهرداران، دهیاران و مدیران کل دستگاه‌های اجرایی چهارمحال و بختیاری از برنامه‌های روز و هفته بزرگداشت مقام معلم در سال‌جاری حمایت کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار