همکاری ۱۸ مدرسه در همدان با مدارس امین

امام جمعه همدان گفت: امسال ۱۸ مدرسه با مشارکت مدارس امین از وجود طلاب در راستای تعلیم و تربیت دانش‌آموزان بهره‌مند شده‌اند.

آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی صبح امروز در نوزدهمین مجمع عمومی انجمن فرهنگی ثارالله و هم‌اندیشی مسائل فرهنگی، اجتماعی و تربیتی در تالار قرآن گفت: آموزش و پرورش مهمترین محور فرهنگ و تربیت است که با توجه به نسل امروز که بیشتر وقت خود را در فضای مجازی می‌گذراند، باید غنای بیشتری در حوزه تعلیم و تربیت مد نظر قرار گیرد.

او با تاکید بر به‌روزرسانی الگو‌های تربیتی در آموزش و پرورش و با بیان اینکه نمی‌توان با الگو‌های قدیمی نسل امروز را آماده ورود به جامعه کرد گفت: باید منطبق با معیار‌های دینی و اعتقادی، الگو‌های جدیدی برای تعلیم و تربیت نسل آینده تعریف کنیم که متأسفانه این مهم کمتر مورد توجه بوده است. 

امام جمعه همدان با اشاره به اینکه امسال ۱۸ مدرسه با مشارکت مدارس امین از ظرفیت طلاب برای تعلیم و تربیت دانش‌آموزان بهره‌مند شده‌اند گفت: ۲ هزار و ۵۰۰ دانش‌آموز در این طرح از تربیت دینی بهره‌مند شده‌اند. 
شعبانی با بیان اینکه در این مدارس برپایی نماز جماعت، جدی دیده شده است گفت: البته در این زمینه، با کمبود روحانی مواجه هستیم هر چند آموزش و پرورش اقدامات خوبی در حوزه نماز داشته که باید تقویت شود.

او بر لزوم استفاده از ظرفیت اردوگاه‌ها در راستای تقویت فضای ورزشی و سرگرمی جوانان و نوجوانان استان تأکید کرد و گفت: بهره‌مندی از این ظرفیت‌ها می‌تواند در زمینه برنامه ریزی‌های فرهنگی و ورزشی مورد استفاده قرار گیرد و بخشی از دغدغه‌ها را در این خصوص رفع کند. 


امام جمعه همدان به عملکرد شورای فرهنگ عمومی استان و تدوین سند فرهنگی اشاره و عنوان کرد: این سند و بسیاری از مصوبات شورای فرهنگ عمومی با صرف انرژی و انگیزه و با بهره‌مندی از ظرفیت اساتید و نخبگان تدوین شده و لازم است مسئولین و دستگاه‌های عضو بر اجرای آن همت گمارند تا بخشی از آسیب‌های اجتماعی مثل طلاق کاهش یابد. 

امام جمعه همدان در ادامه با اشاره به اینکه ستاد امر به معروف و نهی از منکر هم نیازمند حمایت‌های فکری و مالی و فرهنگی است گفت: جامعه در برخی بخش‌ها با تناقض‌های فرهنگی روبروست و با این شرایط، ستاد امر به معروف و نهی از منکر در بین این تناقض‌ها، چالش‌هایی در پیش دارد و نیازمند تحولات جدی در حوزه فرهنگ و همسوکردن آموزش و عرف و هنر در این زمینه است.

برچسب ها: امام جمعه ، طلاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.