تشکیل شورای پیشگیری از جرایم حوزه پزشکی در کرمانشاه

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کرمانشاه از تشکیل شورای پیشگیری از جرایم حوزه پزشکی در کرمانشاه برای اولین بار در کشور خبر داد.

نیکزاد عباسی، معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کرمانشاه در نشست پیشگیری از جرایم حوزه پزشکی، با اشاره به رویکرد‌های دستگاه قضایی نسبت به حوزه پزشکی، گفت : قوه قضائیه به عنوان یکی از ارکان کشور نقشی اساسی در تحقق اهداف عالیه نظام دارد، لذا با استفاده از تمامی ظرفیت‌ها و فعال‌سازی ظرفیت‌های قانونی برای کمک به حل موثر چالش‌های موجود ورود می‌کند.

وی افزود: نقش‌آفرینی این قوه در حل چالش‌های کشور از تکالیفی است که در سند تحول قضایی آمده و مورد تایید مقام معظم رهبری هم قرار دارد.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کرمانشاه تصریح کرد: همچنین طبق قانون، قوه قضائیه پشتیبان حقوق فردی و اجتماعی و مسئول تحقق عدالت در کشور است، بنابراین برای تحقق این امر از تمام ظرفیت‌ها باید استفاده کرد.

وی یکی از وظایف مهم قوه قضاییه در بستر قانون اساسی را احیاء حقوق عامه و اجرای عادلانه قوانین از جمله در حوزه بهداشت و درمان عنوان کرد و گفت: در قانون اساسی و سیاست‌های کلی نظام به موضوع سلامت و درمان تاکید شده و برقراری عدالت در بهداشت و درمان را مورد توجه قرار داده است.

عباسی اضافه کرد: اصلی‌ترین ماموریت وزارت بهداشت، مسئله بهداشت، سلامت عمومی و درمان بیماران است که این امر مهم توسط کادر درمانی و بویژه پزشکان محقق می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: خدمات جامعه پزشکی و مجاهدت‌های آن‌ها به‌ویژه در شرایط خاص بر هیچکس پوشیده نیست. ارائه خدمات شبانه‌روزی، حضور مستمر بر بالین بیمار، درگیری مستقیم با بیماران و بیماری‌های مسری خطرناک، شب نخوابی طولانی، کشیک‌های طاقت‌فرسا و تلاش برای نجات بیماران و ... از جمله خدمات کادر درمان به مردم است.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کرمانشاه به تلاش‌های کادر درمان در زمان شیوع بیماری کرونا هم اشاره کرد و گفت: در کنار این خدمات، کادر سلامت و پزشکی استان دارای مسائل و مشکلاتی هم هستند که باید هم از طرف خود پزشکان و هم نهاد‌های مربوطه مورد توجه قرار گیرد تا حرمت و جایگاه پزشکان به دلیل اشتباهات و تخلفات عده‌ای معدود مورد هجمه قرار نگیرد. 

وی ادامه داد: شاغلان حرفه پزشکی حق دارند درآمد کافی برای یک زندگی شرافتمندانه را داشته باشند و سطح درآمد آن‌ها متناسب با تحصیلات طولانی مدت، توانمندی، سختی کار و مسئولیت‌هایشان باشد.

عباسی متذکرشد: جامعه پزشکی حق دارند در محیطی امن با حداقل دغدغه و تنش اخلاقی و فقدان خشونت و ... فعالیت کنند تا شجاعت و جسارت پزشکی از آن‌ها گرفته نشود.

وی به تاخیر بیمه‌ها در پرداخت مطالبات درمانی را هم به عنوان یکی از چالش‌های جامعه پزشکی معرفی کرد و افزود: این امر همواره درخواست پزشکان و داروسازان بوده که باید برای حل آن چاره‌اندیشی شود.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان با تاکید براینکه این نهاد بدنبال حل چالش‌های جامعه پزشکی با تکیه بر ظرفیت نخبگان این حوزه است، گفت: در این راستا برای اولین بار در کشور، ما در کرمانشاه شورای پیشگیری از جرایم حوزه پزشکی را راه اندازی کردیم که مورد استقبال سایر استان‌ها هم قرار گرفته است .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.