مشاور بایدن متحدان پوتین را در کنگره آمریکا شناسایی کرد

مشاور امنیت ملی آمریکا در اظهاراتی گفت که هرکس در کنگره موافق کمک مالی به اوکراین نباشد، خواهان پیروزی پوتین است.

جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا  در جمع خبرنگاران گفت که کسانی که از تخصیص بودجه به اوکراین خودداری می‌کنند، از «بهبود موقعیت استراتژیک پوتین» حمایت می‌کنند.

براساس گزارش ریانووستی، این مقام آمریکایی  افزود: من معتقدم هر عضو کنگره که از تامین مالی اوکراین حمایت نمی‌کند، به نتیجه‌ای رای می‌دهد که پیروزی برای روسیه را آسان‌تر می‌کند. رای مخالف حمایت از اوکراین مساوی با رای به بهبود موقعیت استراتژیک پوتین است.

سالیوان این ادعا را تکرار کرد که دولت آمریکا با کمبود پول و کمبود زمان برای حمایت از اوکراین مواجه شده است. دفتر بودجه کاخ سفید پیشتر از مایک جانسون، رئیس مجلس نمایندگان خواسته بود تا تصویب کمک به کی‌یف را تسریع بخشد.

در نامه کاخ سفید آمده است که بدون دخالت کنگره، تا پایان سال جاری، بودجه اختصاص داده شده بای خرید تسلیحات و تجهیزات اوکراین و همچنین تحویل آن‌ها از انبار‌ها به پایان خواهد رسید. اما اپوزیسیون جمهوری خواه که مجلس نمایندگان را کنترل می‌کند، تصویب تخصیص اضافی را به تشدید سیاست مرزی آمریکا مرتبط دانست.

قانونگذاران آمریکایی فقط چند هفته فرصت دارند تا توافقی را امضا کنند و قبل از پایان سال آن را به میز بایدن برسانند. اگر رهبران کنگره کمک‌های اوکراین را تا ژانویه تصویب نکنند، بسته کمکی جدید ممکن است در بودجه دولتی که قرار است در سال جدید آغاز شود، به پایان برسد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۲ ۱۴ آذر ۱۴۰۲
به نظر من عیسی مسیح نظری کند تا سازمان ملل در یک کشور ثالث افتتاح شود واز مخالفین آمریکا وچهار کشور اروپایی دعوت بعمل آورید وصندوق مالی سازمان ملل را از چنگ مفت خورین عربی نجات داده تا دیگر این فاجعه های نسل کُشی ونژاد پرستی وشیطان پرستی جهانی پیش نیاید ابلیسکهای کاخ سفید را باید سرنگون کرد
آخرین اخبار