مشاور زلنسکی: مردم اوکراین به دلیل فساد و ناکامی ارتش ناراضی هستند

مشاور رئیس‌جمهور اوکراین به نارضایتی مردمی به‌دلیل فساد گسترده دولتی و ناکامی ارتش این کشور در جنگ اذعان کرد.

میخائیل پودولیاک، مشاور رئیس جمهور اوکراین امروز دوشنبه اذعان کرد که مردم این کشور به دلیل فساد دولتی گسترده و ناتوانی ارتش اوکراین در جنگ با روسیه به شدت از دولت زلنسکی ناراضی هستند.

براساس گزارش تاس، او در ادامه افزود: جامعه اوکراین ناراحت است و سوالات دشوار زیادی در مورد فساد، اظهارات و رفتار‌های جنجالی و عدم نفوذ در خط مقدم انباشته شده است.

او همچنین وضعیت کنونی جامعه اوکراین را به دلیل دو سال جنگ، رکود اقتصادی، رکود سیاسی و بسیاری از جاه طلبی‌های محقق نشده ناامید کننده توصیف کرد. در همین زمینه، روزنامه پولیتیکو گزارش داد که فساد در اوکراین می‌تواند اعتماد رهبران غربی به کی‌یف را تضعیف کند و منجر به توقف کمک‌های غرب به اوکراین شود.

این روزنامه به نقل از یک سند دولتی که به دست آورده است، گزارش داد که دولت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، به شدت نگران مشکل فساد در اوکراین است که بیشتر از آنچه در سطح جهانی به دیده می‌شود، است.

رئیس جمهور روسیه ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت. پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) نیز عملیاتی نظامی که آن را «عملیات ویژه» خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تبدیل شد.

آمریکا و کشور‌های غربی در پاسخ به این اقدام روسیه، تاکنون تحریم‌های گسترده‌ای را علیه مسکو اعمال و میلیارد‌ها دلار تسلیحات و تجهیزات نظامی به کی‌یف ارسال کرده‌اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۱ ۱۳ آذر ۱۴۰۲
کی به مردم اهمیت میده؟ همیشه مصلحت نظام به مردم ارجحیت داشته و داره. نمونش خود ما
آخرین اخبار