تخصیص ۵ میلیارد ریال برای توسعه کتابخوانی در گناوه

فرماندار گناوه از تخصیص ۵ میلیارد ریال برای توسعه کتابخوانی در گناوه خبر داد و از کتابخوانان برگزیده شهرستان تقدیر کرد.

 محمدتقی صفری روز دوشنبه در آیین تجلیل از کتابداران و خادمان عرصۀ کتاب شهرستان گناوه ضمن تاکید بر ترویج کتاب و کتابخوانی در ادارات، مدارس، دانشگاه ها و بازار اظهار کرد: ما اولین کاری که می توانیم انجام دهیم این است که کتاب و کتابخوانی را در میان اقشار مختلف جامعه ترویج دهیم و باید به کتابخوانی توجه ویژه ای کنیم.

وی با کامل خواندن کتاب قرآن افزود: کتاب غذای روح بشریت است مخصوصا کتاب قرآن که مبنای اصلی آن روح خداوند و وجود درونی و معنوی انسان است.

صفری تصریح کرد: اصلی ترین منبع ارتباطی انسان با خدا همین قرآن مجید است که برای بشریت نازل شده و تمام راه و روش زندگی و همه اصول قاعده بشریت و اطاعت پذیری انسان از خدای بزرگ در این کتاب آسمانی آمده است، پس کتاب برای ما یک امر واجب است.

فرماندار گناوه با تشبیه کتاب به یک چراغ روشن که برای ما خاموش شدنی نیست گفت: همیشه این روشنایی جلوی چشم ماست و مسیر هدایت و پیشرفت و توسعه هر اجتماعی و هر خانواده ای و هر فردی و هر سازمانی خواهد بود، چون حاصل این اندوخته های بزرگی است که از درون ذهن آدم ها و انسان های نخبه سرچشمه می گیرد.

وی با بیان اینکه کتابخوانی باید از مهد کودک شروع شود خاطر نشان کرد: ما باید این فرهنگ سازی را از مهد کودک ها شروع کنیم، کتاب را باید با حجم کمتری شروع کرد تا آن کسی که می خواهد شروع به خواندن آن کند اشتیاق به کتاب های دیگر داشته باشد؛ معمولا کتاب ها با حجم سنگین و قیمت بالا طرفداری ندارد.

فرماندار گناوه از تخصیص ۵ میلیارد ریال برای توسعه کتابخوانی در گناوه خبر داد و گفت: ما در سال گذشته بالغ بر ۵۰۰ میلیون تومان بودجه برای کتاب و کتابخوانی شهرستان در نظر گرفتیم و امسال هم حتما همین مبلغ را اختصاص خواهیم داد.

در پایان از صادق خدری، خاور شیری،آرش گودرزی، فاطمه خنیاگر، مریم داوری، مروارید رازقی، اعظم منصوری زاده و زینب دریاگرد از فعالان کتابخوانی شهرستان گناوه تقدیر به عمل آمد.‌

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.