فرماندار تنگستان مطرح کرد:

اختصاص بودجه به منظور تقویت زیرساخت‌های کتابخانه‌ای تنگستان

فرماندار تنگستان گفت: نگاه ما بر این است که زیرساخت‌های کتابخانه‌ها را در سطح شهر‌ها و روستا‌های شهرستان تقویت کنیم و طی ۲ سال گذشته مبالغی به این منظور پیش بینی کرده ایم.

در آستانه سی و یکمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران، جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان تنگستان با حضور مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر، فرماندار تنگستان و امام جمعه اهرم در کتابخانه عمومی علم الهدی اهرمی شهر اهرم برگزار شد.

احمد لطفی، فرماندار تنگستان در این جلسه اظهار کرد: طبق آمار‌های موجود، کتابخانه‌های عمومی شهرستان تنگستان در حوزه شاخص‌های نرم افزاری کتابخانه‌ای در سطح استان وضعیت مطلوبی دارند، این مسئله نشان دهنده عملکرد مطلوب کتابداران و کارکنان کتابخانه‌های عمومی است که جای تقدیر و تشکر دارد.

لطفی افزود: در حوزه کتاب و کتابخوانی باید طوری عمل شود که حلقه مفقوده جامعه به ویژه جوانان در حوزه کتاب پیدا شود و انگیزه ایجاد شود که خصوصا نسل جوان به سمت کتاب و کتابخانه‌ها هدایت شوند.

وی تصریح کرد: در شهرستان تنگستان نگاه عمیقی به حوزه فرهنگ وجود دارد و بیش از ۳۰ درصد اعتبارات این شهرستان در حوزه فرهنگی پیش بینی شده است.

فرماندار تنگستان ادامه داد: یکی از بخش‌های مهم فرهنگی، کتابخانه‌ها هستند که باید در این حوزه در شهرستان سرمایه گذاری بهتری صورت گیرد.

وی با اشاره به حوزه زیرساختی کتابخانه‌های تنگستان، افزود: نگاه ما بر این است که زیرساخت‌های کتابخانه‌ها را در سطح شهر‌ها و روستا‌های شهرستان تقویت کنیم و طی دو سال گذشته در بودجه شهرستان برای این منظور مبالغی را پیش بینی کرده ایم و این آمادگی را نیز داریم که غیر از مبالغ مربوط به تملک دارایی، از ظرفیت‌های خود شهرستان نیز استفاده کنیم.

لطفی ادامه داد: همچنین ما این آمادگی را نیز به طور کامل داریم که در چارچوب سیاست‌های اداره کل کتابخانه‌های استان، تمامی کتابخانه‌های روستایی و شهری شهرستان تنگستان را پشتیبانی کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.