وزیر کار و رفاه اجتماعی:

امیدواریم تا پایان سال بدهی‌ بابت همسان‌سازی به بازنشستگان نداشته باشیم

مرتضوی گفت: قرار است حقوق بازنشستگانی که در چارچوب قانون همسان‌سازی شده، تأمین منابع شود و امیدواریم تا پایان سال بدهی‌ در این خصوص نداشته باشیم.

سید صولت مرتضوی ظهر امروز یکشنبه (۱۲آذرماه) با حضور در مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری، در برنامه «ارزیابی عملکرد و پاسخگویی برخط وزیر رفاه» پاسخگوی سوالات و مشکلات مردم شد.

اولین تماس‌گیرنده، شهروندی بود که در خصوص وضعیت نامناسب حقوق و مزایای مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای و همچنین جایگاه و ماهیت این سازمان در دولت و مجلس انتقاد کرد که وزیر رفاه ضمن گرامیداشت سالروز حمایت از معلولان گفت: این مطالبات، مطالبات انباشته شده سنواتی است که رسوب کرده است. همکاران ما در سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای اقدامات خوبی انجام داده‌اند. مهمترین گامی که برداشته شد، افزایش ضریب حقوقی همکاران در سازمان و فوق‌العاده‌ها بود.

وی ادامه داد: کار بسیار بزرگی که انجام شد، درآمد و هزینه در سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای است. اکنون مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای می‌توانند با بخش خصوصی و شرکت‌های بزرگ انعقاد قرارداد و از آن محل منابعی به دست آورده و آن را در حوزه جاری هزینه کنند.

وزیر کار و رفاه افزود: نظام آموزشی ما باید در طرحی نو متحول شود. یکی از شیوه‌های تحول در نظام آموزشی کشور، گذر از آموزش‌های نظری و گرایش به آموزش‌های عملی از جمله آموزش‌های فنی و حرفه‌ای است، بستر کار هم در نظام آموزشی ما فراهم شده و مراکز آموزشی فنی و حرفه‌ای از دستگاه‌هایی است که می‌تواند ایده‌ها را به پدیده تبدیل کند.

مرتضوی افزود: خوشبختانه اساسنامه سازمان نیز به استناد اصل ۸۵ قانون اساسی در کمیسیون مربوطه به تصویب رسید؛ ابلاغ شده و اگر ایراداتی هم دارد برطرف خواهند شد.

مرتضوی در ادامه در پاسخ به سوال یکی دیگر از تماس‌گیرندگان در خصوص مسائل مربوط به اشتغال، رفاه، مسائل بیمه‌ای و لوازم پزشکی معلولان نیز اظهار کرد: باید عزم خود را جزم کنیم تا بنا به تعبیر مقام معظم رهبری، بیمار به جز رنج بیماری، رنج دیگری را نکشد. دو سال گذشته هم به مراکز نگهداری معلولان کمک‌های ویژه‌ای شده است و فراخور توان مالی، افزایش مستمری مناسبی انجام شده است؛ البته همه اذعان داریم کفاف هزینه‌ها را نمی‌دهد.

وی ادامه داد: بخش قابل توجهی از انواع دارو تحت پوشش دستگاه‌های بیمه‌گر هستند. ممکن است برخی از نیاز‌های شما تحت پوشش قرار نگرفته باشد که به رییس بهزیستی دستور پیگیری‌های لازم را می‌دهم.

وزیر رفاه با بیان اینکه به واسطه دستورات موکد آیت‌الله رییسی، هیچ مددجوی نیازمندی پشت نوبت سازمان بهزیستی نیست گفت: به عبارتی طی دو سال گذشته، ۵۲۰ هزار نفر از معلولان نیازمند کمک، تحت پوشش قرار گرفتند و این اقدامات ارزنده ادامه دارد.

مرتضوی بیان کرد: البته در حوزه مسکن اقدامات خوبی صورت گرفته و ۳۲ هزار واحد مسکونی طی دو سال گذشته ساخته شده است.

یکی دیگر از تماس‌گیرندگان از جامعه بازنشستگان بود که نکاتی درخصوص جلسه‌ای که قرار بود با دکتر ترکی، رییس سابق صندوق بازنشستگی کشوری برای حل مشکلات بازنشستگان به ویژه بحث بیمه و معیشت بازنشستگان برگزار شود، مطرح و گفت که آن جلسه برگزار نشد. 

در این راستا وزیر رفاه گفت: متعاقب آن، در سفر استانی به استان البرز، دکتر ترکی و سایر همکاران را آنجا دعوت کردیم و در حضور استاندار چندین ساعت پای سخنان جامعه بازنشستگان نشستیم. آنجا چند بحث مطرح شد که یکی از مباحث در خصوص بیمه تکمیلی بود. در سال ۱۴۰۲ هم شرح خدمات بیمه تکمیلی و هم منابع آن به شدت افزایش یافت. 

وی تصریح کرد: درخصوص مستمری و همسان‌سازی بازنشستگان، بخشی انجام شده و برای بخش دیگر، هفته گذشته دو جلسه با حضور نمایندگان آحاد مختلف بازنشستگان و یک جلسه هم با حضور سازمان برنامه و بودجه داشتیم. امروز نیز یک جلسه داشتیم که جلسه امروز بنا به دلایل مختلف و حسب درخواست برخی دستگاه‌ها، مقرر شد تا پایان هفته، این جلسه برگزار شود و حقوق بازنشستگانی که در چارچوب قانون همسان‌سازی ایجاد شده، تأمین منابع شود و امید است تا پایان سال توفیق داشته باشیم بدهی به بازنشستگان بابت این موضوع نداشته باشیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۰۶ ۱۳ آذر ۱۴۰۲
امیدواری دروغین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۱۵ ۱۳ آذر ۱۴۰۲
باسلام لطفا درمورد احکام حقوقی بازنشسته فرهنگی ۱۴۰۰ نیز ازطریق مبادی مربوطه رسیدگی شود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۹ ۱۳ آذر ۱۴۰۲
این وعده های دروغین تا کی؟؟؟؟!!!!! الان نزدیک به سه سال است که وعده ی همسان سازی به بازنشستگان میدن اما امسالشون میشه سال دیگه سال دیگه شون میشه باز سال دیگه. آخه تا کجا سر کاری این مو سفیدها و سن و سال گذشتها میزارین. بخدا خجالت داره و باید از خدا بترسید. چه خانوادهایی از همین بازنشستگان که هنوز نتوانستن یک خانه که هیچ یک اتومبیل داشته باشن بعد دولت میاد ماشینهای چند میلیاردی میاره پیشنهاد میده به بازنشسته ای که حقوق ده تومنی میگیره میگه ۷۰۰ ملیون پول جلو بده با ماهی ۹ ملیون. خوب آدمهای عاقل شماها از کجا میاین شماها اصلا مغز تو سرتون هست شما نمی‌دونید حداکثر حقوق یک بازنشسته ۱۰ ملیون تا ۱۲ ملیون هست؟ خوب این بازنشسته بیچاره اگر این پولها داشت اول یه خونه ۵۰ متری برای خودش تهیه میکرد بعدم اگر این پولها داشت به پسرش سروسامان میداد این مسولین ما چه فکری میکنن بخدا بعضی از کارهاشون و حرفهاشون جوری هست که انگار از یک کشور دیگه یا انگار سیصد سال در خواب بودن. واقعا واقعا باید به حال و روز این مردم و این کشور با داشتن چنین مسولین بی لیاقتی تاسف خورد و بگویم خدا خودش انشاالله به حال و روز این مردم و کشور رحمی کند و چاره ای بیندیشد که دیگر چاره سازی نیست...
Germany
ناشناس
۰۰:۵۷ ۱۳ آذر ۱۴۰۲
آقای مرتضوی شما بروید همان رفاه و تامین اجتماعی را سامان بدهید
صندوق پویای نفت بشما هیچ احتیاجی ندارد.
کل اگر طبیب بودی سرخود دوا می کردی
Netherlands
ناشناس
۰۰:۰۵ ۱۳ آذر ۱۴۰۲
باز انتخابات و وعده و عید برای حضور گسترده و پرشور ، دیگه عادت شده وعده دروغین و امید کإذب به مردم دادن؟ هنوز همسانسازی نکردن از مردم با اضافه کردن 1در صد به ارزش افزوده و تورم 50 درصدی سال بعد همین منابع رو از مردم بدبخت به چند برابر دریافتی امروز از جیبشون برمیدارن، بعد این باز نشستگان کارمندان و کارگران شریف و زحمت کش و البته نگون بخت ته سال بعد میبنند که قدرت خریدشان از همین امسال هم که اضافه یا همسان سازی نشده بودم هم کمتر میشود تو رو به خدا با روح و روان مردم بازی نکنید عاقبت نداره اگه اعتقاد دارید یاد ضرب المثل ( بزک نمیر بهار میاد کمبزه با خیار میاد ) افتم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۶ ۱۲ آذر ۱۴۰۲
امیدواری شما بدرد بازنشستگان نمیخورد
Iran (Islamic Republic of)
کیوان ازگرگان.
۲۳:۱۰ ۱۲ آذر ۱۴۰۲
سلام آقای وزیر.بالاخره همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی درسال 1400 چییییییییی شد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۹ ۱۲ آذر ۱۴۰۲
شما از نحوه حرف زدنت جمع معلولان خجالت بکش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۹ ۱۲ آذر ۱۴۰۲
میشه یکی توضیح بده
یه جا میگن توو ۳سال حقوق بازنشسته ها میخان برسونن به ۹۰درصدِ کارمندا و سال اول ینی ۱۴۰۳، ۴۰ و سال دوم ۳۰ و سال سوم ۳۰درصد اضاف میشه
بعد میان میگن ۱۴۰۳ بیست درصد افزایش داریم

بالاخره ما نفمیدیم برای بازنشسته ها ۲۰ یا ۴۰ درصد ۱۴۰۳ اضاف میشه؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۸ ۱۲ آذر ۱۴۰۲
تازه می‌گویند امیدواریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۸ ۱۲ آذر ۱۴۰۲
ای داد بیداد . آرزو می کنه که بدهی ۱۴۰۰ تا حالا را بدهند . آرزو می کنه . بیچاره ما بازنشسته ها . به امید این هستیم که از این قبیل برامون کاری بکنند ‌
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۶ ۱۲ آذر ۱۴۰۲
در یک کلام بازنشستگان بویژه بازنشستگان تامین اجتماعی از شما و مدیر عامل برکنار شده بشدت ناراضی هستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۵ ۱۲ آذر ۱۴۰۲
اگر مملکت بدون دولت بود اینقدر تورم زیاد نشده بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۹ ۱۲ آذر ۱۴۰۲
از فساد هاتون از دزدیهاتون چپاولگریهاتون و هرزگیتون و .....کم کنید بدهکار نمیشید.
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۲۲:۱۹ ۱۲ آذر ۱۴۰۲
خدا کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۴ ۱۲ آذر ۱۴۰۲
مردک مگر همسان سازی را اجرا کردید . لعنت خدا بر شما . لعنت . لعنت . لعنت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۰ ۱۲ آذر ۱۴۰۲
بفرمایید چای اختلاصی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۹ ۱۲ آذر ۱۴۰۲
وزیری که آرزویش دست در جیب بازنشستگان دیگر صندوق ها است تا برای خود هوادار جمع کند وبگوید کارنامه درخشانی داشته است .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۲ ۱۲ آذر ۱۴۰۲
برای مسمری گیران تامین اجتماعی هیچ کاری انجام ندادی وامسال هم با ۲۰درصد که با مصوب کردن ان درشورای کار بسیار ظلم کردی خدا جای حق نشسته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۱ ۱۲ آذر ۱۴۰۲
سلام درپرداختی ها برابر عدالت اجتماعی مد نظر قرار گیرد
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۲۰:۲۸ ۱۲ آذر ۱۴۰۲
ما از شما چیزی نمی‌خواهیم فقط استعفا بده برو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۸ ۱۲ آذر ۱۴۰۲
نترسید با این کارهایی ک ک دیر ک بیمه بازنشستگان رو ده سال زیاد کردید بدهی ندارید اینجا مردم هستند ک ضرر می‌کنند شما!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۶ ۱۲ آذر ۱۴۰۲
من سی سال خدمت کردم محاسبه کردیم اگر حق بیمه خودم را هر ماه به طلا خریده بودم و امروز میفروختم حد اقل ۵ میلیار نقدینگی داشتم اگر در بانگ سپرده میگذاشتم امروز ۹۰ میلیون هر ماه میگرفتم که ۴۰ میلیون ان را بابت درمان و ۵۰ میلیون را بابت هزینه زندکی هزینه میکردم ولی امروز حقوق من زیر ۱۲ میلیون است این یعنی خیانت به ملت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۰ ۱۲ آذر ۱۴۰۲
هنوز وعده پایان سال می دهد ازسال ۱۴۰۰ همسان سازی را اجرا نکردید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۵ ۱۲ آذر ۱۴۰۲
بیشرف پس بازنشستگان تامین اجتماعی چی خدا ازت نگذره به حق حضرت زهرا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۳ ۱۲ آذر ۱۴۰۲
بررسی برنامه هفتم توسعه درمجلس به پایان رسیدمتاسفانه خبری ازبیمه تکمیلی بازنشستگان توسط دستگاه اجرایی مطابق قانون مدیریت خدمات کشوری نشدبرای130تومان هزینه2. 5 ماه طول میکشددرحالی که این قبلایک هفته بود
Iran (Islamic Republic of)
بازنشسته
۱۹:۱۸ ۱۲ آذر ۱۴۰۲
سلام جناب وزیر من یه بازنشسته هستم با ده میلیون دریافتی 32 سال هم خدمت کردم در بدترین شرایط و بدترین جغرافیا خدمتی کدام از مسئولین دلسوز و ولایت مدار و حزب الله ووووو می تونه با دریافتی زندگی کنه همیشه شرمنده زن و بچه هستیم و دعاگوی شما مسئولین
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۱۹:۰۳ ۱۲ آذر ۱۴۰۲
نمیدونم چرا هر وقت به اضافه شدن حق بازنشستگان می‌رسید همه مسئولین گریه میکنید پول کم میارید پ اونهایی که حقوق ۳۰ ۴۰ میلیونی میگیرن رو چطور میدین چطور از گلوشون پایین میره مگه خون آنها وزن وبچه هاشون از ما رنگین‌تر چرا آنجا گریه نمی‌کنید.خواهشا حق رو به حقدار بدید این دست آن دست نکنید باید روزی هم این دنیا وهم آن دنیا جواب بدهید جایگاهی که بر آن مسند تکیه زدید محل عبادت ودادن حق حق داران است نکنید نکنید خدای نکرده آه وناله گریبان آنهایی که حق را به حق داران نمی‌دهند را وزن وبچه هاشون رو بگیرید .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۹ ۱۲ آذر ۱۴۰۲
دولت اقدام خاصی نکنه تا دوره اش تموم بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۴ ۱۲ آذر ۱۴۰۲
تاپایان سال ما میمیریم بچه های مهندس وتحصیلکرده بیکارمون هم اواره میشن ازدست ماهم راحت میشید ای کاش تو یه جزیره بدوی بودیم وکارمیکردیم نه تواین مملکت هردنبیلی
آخرین اخبار