تامین علوفه حیات وحش در کهگیلویه و بویراحمد برای فصل سرما

مدیر کل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد گفت:به منظور کاهش ورود جانوران به مناطق مسکونی کهگیلویه و بویراحمد در مناطق کوهستانی، سردسیری و برف گیر هر ساله علوفه دستی از سوی محیط بانان توزیع می‌شود.

جاودان خرد مگفت: به منظور کاهش ورود جانوران به مناطق مسکونی استان در مناطق کوهستانی، سردسیری و برف گیر هر ساله علوفه دستی از سوی محیط بانان توزیع می شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه امسال هم علوفه مورد نظر خریداری و در انبارها ذخیره شده تا در زمان مورد نیاز توزیع شود افزود: این اقدام در زمان بارش برف های سنگین زمستانی انجام می شود.

وی ادامه داد: توزیع علوفه در مسیرهای عبور حیات وحش انجام می شود و محیط بانان در محل کمین می کنند تا هنگام تعلیف شکارچیان فرصت طلب به جانوران آسیب نرسانند.

مدیر کل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: ۴۲ روستای و همچنین شهرهای سی سخت و پاتاوه این استان در نزدیکی زیستگاه های حیات وحش پارک ملی قرار دارند و به علت سرمای زیاد هوا نیازمند همراهی اهالی برای مراقبت از گونه های حیات وحش است.
 
اسلام جاودان خرد گفت: دشت رز، خرسان، خونگاه، میمند، آب سیاه، سادات آباد و نورآباد از جمله روستاهای کهگیلویه و بویراحمد هستند که در نزدیکی زیستگاه های حیات وحش کهگیلویه و بویراحمد و پارک ملی دنا قرار دارند.
 
هفت منطقه حفاظت شده دنا با وسعت ۹۳ هزار و ۶۶۰ هکتار، دنای شرقی با وسعت ۲۸ هزار و ۲۰۲ هکتار، خاییز سرخ با مساحت ۳۳ هزار و ۲۳۵ هکتار، خامی با وسعت ۲۵ هزار و ۶۷۱ هکتار، دیل با ۱۰ هزار و ۳۸۱ هکتار، سولک با ۲ هزار ۴۲۸۷ هکتار و سیوک با ۱۲ هزار ۸۵۸ هکتار در این استان زیبای طبیعی وجود دارد.
 
استان کهگیلویه و بویراحمد با ۳۱۲ هزار و ۵۰۰ هکتار منطقه حفاظت شده و موقعیت اکولوژیکی و توپوگرافی خاص خود دارای پوشش گیاهی، جانوری و منابع حیاتی متنوعی است به گونه‌ای که افزون بر ۲۰ درصد پوشش جنگلی زاگرس و حدود ۴۰ درصد گونه‌های دارویی کشور را در خود جای داده است.
 
این استان با بیش از ۱۶ کیلومتر مربع وسعت و در اختیار داشتن یک درصد خاک از کشور ۱۸ درصد گونه‌های جانوری کشور را در خود جای داده است.
 
۳۲۴ گونه جانوری مهره دار در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که ۲۲۷ گونه از این تعداد شامل انواع پرندگان است.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.