رییس کانون ملی کارآفرینان برتر کشور:

کارآفرینی چاره معضل بیکاری در کشور است

رییس کانون ملی کارآفرینان برتر کشور گفت: تمرکز نظام حکمرانی بیشتر بر روی اشتغال است ولی در دنیا هیچ کشوری بدون توسعه کارآفرینی نتوانسته بر این معضل غلبه و راه توسعه را طی کند.

مجید سیاری روز پنجشنبه در جشنواره تجلیل از کارآفرینان برتر استان زنجان با بیان اینکه هر کسب و کاری منجر به کارآفرینی نمی شود، گفت: کارآفرینی شامل کسب و کاری که همراه با نوآوری و منجر به ارزش افزوده و با ریسک همراه است، می شود.

وی خاطرنشان کرد: اشتغال و کارآفرینی ۲ بال مکمل هم هستند و برای توسعه همه جانبه ابتدا نیازمند توسعه نگاه اکوسیستمی هستیم.

سیاری خاطرنشان کرد: فرهنگ سازی، آموزش، نهادسازی، اصلاح قانون و مقررات و تشویق فعالان عرصه کارآفرینی از گام های مهم توسعه کارآفرینی است.

وی با بیان اینکه بیکاری آسیبی است که با خود انواع و اقسام ناهنجاری های اجتماعی را می آورد، گفت: ترویج و نهادینه کردن فرهنگ کارآفرینی گام مهمی در کاهش بیکاری است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان نیز در این جشنواره گفت: متاسفانه مفهوم کارآفرینی برای بسیاری که اثرگذار هم هستند، مشخص نیستند و عده ای هنوز بین کارفرما و کارآفرین تفاوتی قائل نیستند.

طیب جعفری با بیان اینکه امروز به سمت حمایت از مفهوم کارآفرینی حرکت می کنیم، اظهار کرد: هر تصمیمی که برای هر بخش گرفته می شود باید کارآفرینان پای ثابت این تصمیمات باشند.

وی خاطرنشان کرد: جشنواره کارآفرینان برتر یکی از چهارچوب دار ترین جشنواره هایی است که در سطح کشور اجرا می شود و جنبه کیفی و عمیق آن برجسته است.

برچسب ها: کارآفرینی ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.