رییس سازمان بسیج مستضعفین:

مقاومت، درس بزرگ انقلاب اسلامی به جهانیان است

رییس سازمان بسیج مستضعفین گفت: درس مقاومت و پایداری یکی از مفاهیم بلند و ارزشمندی که ملت ایران در انقلاب اسلامی به جهانیان عرضه کرد.

سردار غلامرضا سلیمانی روز پنجشنبه در نخستین اجلاسیه شهدای اهل سنت کشور در بندرترکمن اظهار کرد: ملت ایران از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی به اصل مهم مقاومت مقابل استبداد تمسک جست و راهبرد امام راحل و در ادامه براساس پیروی رهنمودها و تدابیر رهبر معظم انقلاب در این مسیر راست قامت ایستاده است.

وی به حوادث اخیر غزه اشاره کرد و گفت: حمایت جهانی از مردم غزه یک اقدام تحولی بزرگ در تاریخ بشریت محاسبه می شود و این تحول را ملت بزرگ ایران با انقلاب اسلامی سال ۵۷ آغاز کرد.

سردار سلیمانی با محکوم کردن جنایات رژیم غاصب صهیونیستی در بمباران کودکان و زنان غزه، گفت: به غزه بنگرید و ببینید چه حوادثی رخ داده و غزه مظلوم ولی مقتدر باقی مانده است.

وی ادامه داد: این رژیم کودکش با نهایت وحشیگری و به شهادت رساندن ، بیشترین فشار را به مادران آن سرزمین وارد می کند ولی یک نفر هم با وجود این وحشی گری‌ها اظهار نارضایتی نکرد.

وی گفت: این صحنه های تحسین برانگیز زنان غزه نشان از یک فرهنگ دارد و آن فرهنگ مقاومت و پایداری حهان اسلام دارد و سرمنشا آن ملت ایران است.

وی بیان کرد: امروز شاهد هستیم به دلیل ترویج فرهنگ انقلاب اسلامی و فرهنگ مقاومت ، از سوی مسلمانان در سطح دنیا ، بیداری رخ داده است و پیروان سایر مذاهب در حمایت از مردم غزه حاضر شده اند و حتی در پایتخت انگلیس و شهرهای آمریکا نبز از مردم غزه حمایت می کنند و این تحول در دفاع از مردم غزه و فلسطبن ، برگرفته از انقلاب اسلامی است.

وی افزود: ما باور داریم که ملت ایران در انتقال مقاومت نقش اصلی را دارد و به فرهنگ نقاومت تمسک جسته و هزاران شهید، جانباز و آزاده تقدیم کرده و براساس همان فرهنگ و خط مش در حال روبه جلو است. و به دلیل چنین فرهنگ سازنده، محور قدرت ایران است.

سردار سلیمانی گفت: به برکت فرهنگ مقاومت که صلح و آرامش و عدالت برای بشریت بوده، تهاجم فرهنگ غرب نیز نه تنها نتوانست گسترش یابد بلکه دچار بحران و درمانده شده است.

به گفته دبیر نخستین اجلاسیه شهدای زن اهل سنت کشور، ایران اسلامی دارای هفت هزار شهیده بوده که ۹۲۰ شهیده از آنان، اهل سنت است که ۳۸ نفر از آنان شامل ۲۴ نفر از بانوان اهل سنت و ۱۴ نفر از بانوان اهل تشیع در استان گلستان هستند.

سرهنگ پاسدار باقر رحمانی افزود: برای برگزاری این اجلاسیه ۱۴ کمیته استانی و ۱۴ ستاد شهرستانی فعال شد و از چند روز قبل نیز 42 ویژه برنامه متنوع در شهرستان‌تابعه استان تدارک و برگزار شد.

زنان در بسیاری از موضوعات کشور فعالیت محوری دارند

مقاومت، درس بزرگ انقلاب اسلامی به جهانیان است


انسیه خزعلی معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری نیز  صبح  امروز در نخستین اجلاسیه شهدای زن اهل سنت کشورر گفت: شهدای زن، غیر از ایثارگری در دفاع مقدس در موضوعات مختلفی همچون سیاسی فرهنگی و ورزشی نقش محوری دارند که بعنوان مثال می‌توان به شهید نازقلیچلی شهیده فرماندار شهرستان ترکمن اشاره کرد.

وی تاکید کرد: ایرانیان ثابت کرده‌اند برای دفاع از خاک و ناموس سر از پا نمی‌شناسند که این مهم نشان دهنده فرهنگ ایثار است.

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری گفت: همین حرکت مقاومت و ایثار را ما در غزه شاهد هستیم که نشان دهنده انتقال فرهنگ ایثار و شهادت است.

وی افزود: در جنوب لبنان مادری ۳ فرزند خود را از دست می‌دهد، اما بر اثر قدرت ایمان به خداوند متعال درخواست مقبولیت این شهادت را دارد.

 

توصیه تمام شهدا پشتیبانی از ولایت و رهبری بود

مقاومت، درس بزرگ انقلاب اسلامی به جهانیان است

علی محمد زنگانه استاندار گلستان نیز در اولین اجلاسیه شهدای زن اهل سنت کشور در شهرستان بندرترکمن گفت: جایگاه شهدا در آیه شریفه ولا تحسبن الذین قتلوا فی سبیل الله أموتا بل أحیاء عند ربهم یرزقون مشهود است و امام راحل نیز می‌فرمایند که شهید نظر می‌کند به وجه الله.

وی افزود: افتخار داریم که ۴۰۰۰ شهید گلستانی را در راه اعتلای جمهوری اسلامی و دفاع از ملت شریف ایران تقدیم کرده ایم و یقینا این شهید چراغ راه ما در مسیر خدمت رسانی هستند.
وی ادامه داد: مقام معظم رهبری مدظله العالی شخصیت منحصر به فردی که بر نفس خود مسلّط است، حافظ دین خداست، مخالف هوای نفس است و مطیع امر مولاست و تبعیت از چنین شخصیتی افتخار بزرگی برای مردم ماست.

استاندار گلستان یادآور شد: همه شهدا خصوصا سیدالشهدای مقاومت، سردار شهید حاج قاسم سلیمانی همواره به ما توصیه می‌کردند که عاقبت بخیری در راستای دل بستن به مقام معظم رهبری مدظله العالی است.

به گفته زنگانه، همواره حفظ یاد و خاطره شهدایی که از خود رستند و به خدا پیوستند موجب اعتلای ما می‌شود.

وی گفت: افتخار می‌کنیم که میزبان اولین اجلاسیه شهدای زن کشور در نگارستان ایران و سرزمین برادری هستیم.

استاندار گلستان گفت: بانوان همواره نقش بی نظیری در عرصه دفاع مقدس و مقاومت داشته اند.

 زنگانه تاکید کرد: شهدا نماد وحدت و برادری هستند و برگزاری چنین مراسماتی با حضور خانواده معزز شهدا، علما، نخبگان و شخصیت‌های برجسته کشور در گلستان، نشان دهنده جایگاه این استان در تقویت وحدت و برادری دارد.

او افزود: در گلستان اقوام مختلف ایرانی اعم از فارس، ترکمن، کتولی، مازنی، سیستانی، بلوچ، کرد و ... با هر نگاه مذهبی در کنار یکدیگر با صمیمیت زندگی می‌کنند.

شهیده ‌«مرجانه نازقلیچی» از شهدای حادثه منا و اهل بندر ترکمن جزو شهدای شاخص اهل سنت زن استان گلستان است.

گفتمان سازی فرهنگ مقاومت و ایثار زنان با تقویت وحدت اسلامی، احیا و تقویت معنویت زن مسلمان به دور از قوم و مذهب، تقویت روحیه مقاومت نزد بانوان، اعتلای زنان و تجلیل از مقام شامخ شهدا از جمله اهداف برگزاری این اجلاسیه است. 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.