نماینده ولی فقیه در استان سمنان:

مکتب فاطمی گنجینه غنی ارزش‌های اسلامی است

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مطیعی با بیان اینکه مکتب فاطمی گنجینه‌ای غنی از ارزش‌های اسلامی است، گفت: این مکتب از وجوه مختلف قابل الگوبرداری برای جامعه اسلامی است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مرتضی مطیعی نماینده ولی فقیه در استان سمنان در مراسم عزاداری شهادت حضرت فاطمه‌زهرا (س) در مهدیه سرخه با اشاره به ابعاد مختلف سیره بی‌بی دوعالم حضرت فاطمه زهرا (س) اظهار کرد: مکتب فاطمی از وجوه مختلف قابل الگوبرداری برای جامعه اسلامی است.

امام جمعه سمنان تأمل و تفکر در زندگی حضرت زهرا (س) را زمینه‌ساز درک مکتب فاطمی و گام برداشتن در مسیر آن حضرت دانست و افزود: خانواده حضرت فاطمه‌زهرا (س) و نیز همسرداری ایشان یکی از ابعاد بی‌نظیر مکتب فاطمی است.

مطیعی با اشاره به تربیت مادی و معنوی فرزندان توسط حضرت زهرا (س) گفت: امام حسن (ع) و امام حسین (ع) و حضرت زینب‌کبری (س) در این خانه نورانی تربیت شدند و آن مسیر تاریخ‌ساز را در پیش گرفتند.

وی با یادآوری همسرداری حضرت فاطمه‌زهرا (س) بیان کرد: این بانوی بزرگوار همراهی بی‌نظیر در تمام دوران برای امیرالمؤمنین علی (ع) بودند.

امام جمعه سمنان با طرح این سؤال که جامعه ما تا چه اندازه حضرت زهرا (س) را الگوی خود قرار داده است، گفت: وقتی امام عصر (عج) می‌فرمایند «فاطمه الگو و اسوه من است» ما نیز باید آن حضرت را الگوی تمام زندگی خود قرار دهیم.

مطیعی با انتقاد از سخت‌گیری خانواده‌ها در امر ازدواج جوانان گفت: بخش عمده‌ای از مشکلات کنونی جامعه ما به دلیل فاصله گرفتن از مکتب اصیل دینی و فاطمی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار