وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از همایش بازی‌های دیجیتال در سمنان بازدید کرد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در قالب برنامه‌های سفر یکروزه از نخستین همایش آموزش فشرده بازی‌سازی دیجیتال در سمنان بازدید کرد.

محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با توجه به انتخاب و معرفی سمنان به عنوان هشتمین «پایتخت کتاب ایران» امروز جمعه برای اعطای تندیس پایتخت کتاب به مدت یکسال به سمنان آمد و دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان، بازدید از همایش آموزش فشرده بازی‌سازی دیجیتال و بازدید از یک چاپخانه از جمله برنامه‌های یک روزه‌اش در دیار دارالمرحمه است.

همایش سه روزه «بوت کمپ بازی‌سازی» در پارک اقتصاد دیجیتال به مدت سه روز از یکم تا سوم آذرماه در پارک فناوری اطلاعات و ارتباطات سمنان در حال برگزاری است.

بوت کمپ بازی‌سازی ویژه نوجوانان دختر و پسر است که پس از گذران دوره به افراد شرکت کننده گواهینامه معتبر اعطا می‌شود.

بوت کمپ (Boot Camp) به معنای یک دوره آموزشی فشرده برای یادگیری سریع مهارت‌های لازم برای اشتغال است.
طبق گزارش‌ها سمنان جزو ۶ استان پیشرو کشور در زمینه اقتصاد دیجیتال و دیجیتال مارکتینگ است.

اقتصاد دیجیتال (Digital economy) به یک اقتصاد مبتنی بر فناوری‌های محاسبات دیجیتال اشاره دارد. همچنین این مفهوم به عنوان «انجام دادن فعالیت‌های اقتصادی از طریق بازار‌هایی مبتنی بر اینترنت و شبکه گسترده جهانی» در نظر گرفته شده‌است.

پارک اقتصاد دیجیتال استان سمنان در زمینی به مساحت پنج هزار و ۸۰۰ مترمربع با زیربنای ۲ هزار و ۵۰۰ مترمربع فضای اداری و آموزشی با مشارکت اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان در بحث تامین مکان و برنامه‌ریزی آموزشی و حمایت مرکز پارک اقتصاد دیجیتال کشور، تجهیز و تکمیل شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.