بهره برداری از دو بیمارستان در آذربایجان غربی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی گفت: دو بیمارستان نقده و اشنویه دهه فجر امسال به بهره برداری می رسند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان با بیان اینکه بخش بهداشت و درمانی استان در مسیر توسعه قرار گرفته است، از بهره برداری بیمارستان‌های نقده و اشنویه در سال جاری خبر داد و افزود: طرح توسعه بیمارستان امام خمینی ره نقده سال ۹۸ در مساحت ۱۴ هزار ۵۰۰ متر مریع شروع و امروز از ۹۲ درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است.

دکتر محمدامین ولیزاده اعتبار هزینه شده برای این پروژه را بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان دانست و افزود: تا بحال ۱۷۰ میلیارد تومان هزینه و برای تکمیل به ۱۲۰ میلیارد تومان اعتبار مجددا نیاز هست که نزدیک به ۲۰۰ میلیارد تومان برای تجهیز دستگاه‌های این بیمارستان هزینه شده است.

وی از لحاظ شاخص‌های تخت بیمارستانی در کشور به ازای هر هزار نفر ۳ بیمار دانست و تصریح کرد: با افتتاح پروژه توسعه این بیمارستان از لحاظ شاخص تخت بیمارستانی بعد از بیمارستان امام خمینی ره ارومیه دومین بیمارستان آذربایجان غربی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی با بهره برداری از طرح توسعه این بیمارستان تعداد تعداد تخت‌های آن از ۲۰۰ تا بیش از ۳۰۰ تخت خواهد رسید.

وی همچنین از افتتاح بیمارستان ۸۵ تختخوابی امام خمینی اشنویه تا دهه فجر امسال خبر داد و  گفت: این بیمارستان از پیشرفت ۸۶ درصدی برخوردار است و تا پایان سال افتتاح می‌شود.

دکتر ولی زاده ادامه داد:  عملیات اجرایی طرح به خوبی پیش رفته  و قرارداد جدید با پیمانکار جدید بسته شده است و درتلاشیم  تجهیز به موقع انجام  و پروژه افتتاح شود.

طرح توسعه بیمارستان امام خمینی شهرستان نقده در مساحت ۱۴ هزار و ۵۰۰ متر مربع در ۵ طبقه اجرا شده که دارای ۸ اتاق عمل، اتاق ریکاوری، مراقبت‌های ویژه، و تخت‌های بستری در ۳ طبقه با ۱۸۷ تخت هم می‌باشد.

بیمارستان اشنویه نیز در زمینی به مساحت ۳۵ هزار متر مربع با زیربنای ۶ هزار و ۷۰۰ متر مربع در سه طبقه در حال ساخت است و عملیات اجرایی این مرکز درمانی از سال ۱۳۹۳  آغاز  شده است.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.