کامرون: انگلیس به حمایت از اوکراین ادامه خواهد داد

وزیر امور خارجه انگلیس پیش از نشست سازمان پیمان آتلانتیک شمالی بر ادامه حمایت‌های لندن از کی‌یف تاکید کرد.

دیوید کامرون، وزیر امور خارجه انگلیس امروز سه شنبه گفت که لندن به نقش خود به عنوان «حامی ثابت اوکراین و قهرمان صلح و ثبات اروپا» ادامه خواهد داد!

به گزارش خبرگزاری فرانسه، کامرون در گفتگو با خبرنگاران پیش از نشست سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در بروکسل، بر تعهد لندن به این پیمان تاکید کرد و گفت که «انگلیس و متحدان ما در ناتو هرگز چشمان خود را بر تجاوز روسیه نمی‌بندند.»

کامرون در توضیح بیشتر در مورد عملیات نظامی مسکو در اوکراین، مدعی شد که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه «ابتدا معتقد بود که ناتو تجزیه خواهد شد و اوکراین متلاشی خواهد شد. اکنون، او معتقد است که می‌تواند تا پایان جنگ در اوکراین صبر کند. او در آن زمان اشتباه کرد، اکنون نیز اشتباه می‌کند.

یادآور می‌شود وزیر امور خارجه جدید انگلیس پیشتر در اولین سفر خارجی خود به اوکراین، ضمن دیدار با ولودیمیر زلنسکی بر ادامه کمک‌های لندن به کی‌یف تاکید کرد.

تحلیلگران بر این باورند که لندن به دنبال طولانی کردن جنگ در اوکراین است تا روسیه را از آسیای مرکزی که انگلیس برای آن «برنامه‌های قدیمی و بلندپروازانه‌ای دارد» منحرف کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۳ ۰۷ آذر ۱۴۰۲
باید تکلیف اوکراین یه سره بشه و سازمان ملل باید یه قانون بذاره که هر استانی خواست با رفراندوم از یه کشور منفک بشه باید هر سال رفراندوم تکرار بشه تا تکلیف کریمه و استان‌های روس تبار روشن بشه
آخرین اخبار