استاندار خراسان رضوی:

آماده برگزاری اجلاس ترانزیتی شرق خزر هستیم

استاندار خراسان رضوی گفت: در دیدار با مسئولان مرکز صادرات روسیه و مقامات دیگری از این کشور، آمادگی خراسان رضوی را برای برگزاری اجلاس ترانزیتی کشورهای شرق خزر در مسیر کریدور شمال – جنوب را اعلام کردیم.

یعقوبعلی نظری که در رأس هیاتی از فعالان اقتصادی استان خراسان رضوی به روسیه سفر کرده است، استاندار خراسان رضوی گفت: بر این باور هستیم که برگزاری نشستی با حضور نمایندگان کشور‌های روسیه، قزاقستان، ترکمنستان و جمهوری اسلامی ایران در مشهد مقدس، می‌تواند گام مؤثری در راستای فعال‌سازی همه ظرفیت‌های کریدور شمال – جنوب در مسیر شرقی آن باشد.

او که روز سه‌شنبه با هدف توسعه مناسبات دوجانبه از طریق دیپلماسی استانی به استان چلیابینسک روسیه سفر کرده است، افزود: استان خراسان رضوی با توجه به همجواری با کشور‌های آسیای مرکزی و تعاملات با کشور روسیه، از ظرفیت بسیار بالایی در موضوع ترانزیت و تأمین نیازمندی‌های این کشور‌ها به ویژه روسیه برخوردار است.

استاندار خراسان رضوی درباره هدف از سفر فعالان اقتصادی این استان به مسکو و چلیابینسک ادامه داد: در این سفر، در تلاش هستیم که با گفتگو‌هایی که با بخش خصوصی کشور روسیه و مسئولان دولتی و حاکمیتی این کشور در دستور کار داریم، فرصت و زمینه را برای ارتقای مبادلات تجاری بیشتر فعال کنیم که تاکنون، مذاکرات خوبی در این راستا صورت گرفته است.

نظری بیان کرد: استان خراسان رضوی با برخورداری از ظرفیت بالای تولید در بخش صنایع غذایی و مصالح ساختمانی، آمادگی جهش در مبادلات تجاری با کشور روسیه را دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار