جان کربی: ۸ یا ۹ اسیر آمریکایی در دست حماس است

سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا ابراز امیدواری کرد سایر اسرای آمریکایی نیز بتوانند در چند روز آینده غزه را ترک کنند.

جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا امروز دوشنبه گفت که احتمالا هشت یا نه نفر از شهروندان آمریکایی هنوز در نوار غزه اسیر هستند.

او در یک نشست خبری در کاخ سفید خاطرنشان کرد که دولت ایالات متحده «اطلاعات موثق و محکمی» در مورد همه شهروندان خود که در غزه اسیر هستند، به جز دختر چهار ساله‌ای که دیروز آزاد شده بود، ندارد. کربی خاطرنشان کرد، واشنگتن امیدوار است که سایر اسرای آمریکایی نیز بتوانند «در چند روز آینده» غزه را ترک کنند.

به گزارش تله تریدر، کربی مدعی شد که ایالات متحده در تهیه فهرست اسرایی که بین اسرائیل و حماس مبادله خواهد شد، دخالتی ندارد.

کربی همچنین در خصوص سفر رئیس جمهور جدید آرژانتین به واشنگتن گفت که جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا در جریان سفر خاویر میلی، رئیس‌جمهور منتخب آرژانتین به واشنگتن او را ملاقات نخواهد کرد، زیرا بایدن در آن زمان در سفر خواهد بود.

کربی خاطرنشان کرد که گفتگو با صندوق بین المللی پول (IMF)، بانک جهانی و مسائل اقتصادی آرژانتین محور اصلی سفر میلی به ایالات متحده خواهد بود.

هفته گذشته، بایدن پس از پیروزی در انتخابات با میلی گفتگوی تلفنی انجام داد.

کربی همچنین بر نیاز مبرم به ارسال کمک‌های مالی به اسرائیل و اوکراین تاکید کرد.

کربی در مورد وضعیت اوکراین گفت که ایالات متحده بسته‌های کمکی کوچک‌تری ارائه می‌کند، زیرا «ما انعطاف‌پذیری قبلی را نداریم» و افزود که ماه‌های آینده احتمالاً برای ارتش اوکراین سخت خواهد بود. چراکه با فرا رسیدن فصل زمستان انجام عملیات نظامی دشوارتر خواهد بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۰ ۰۶ آذر ۱۴۰۲
کمک هواپیماهای جاسوسی آمریکا به اسرائیل برای بمباران غزه
منابع خبری روز دوشنبه گزارش کردند که هواپیماهای جاسوسی آمریکا مستقردر پایگاه نظامی انگلیس در قبرس با پرواز بر فراز غزه اطلاعات دریافت شده را با رژیم صهیونیستی به اشتراک گذاشته‌اند.
آخرین اخبار