کره شمالی نیرو‌های خود را در مرز با همسایه جنوبی تقویت می‌کند

بنابر اعلام وزارت دفاع کره جنوبی، پیونگ یانگ در حال بازسازی پست‌های نگهبانی و استقرار سلاح‌های گرم سنگین در امتداد مرز بین دو کره است.

وزارت دفاع کره جنوبی امروز دوشنبه اعلام کرد که کره شمالی بازسازی پست‌های نگهبانی و استقرار سلاح‌های سنگین در امتداد مرز با کره جنوبی را آغاز کرده است.

بر اساس گزارش یونهاپ، این وزارتخانه تصاویری را منتشر کرد که سربازان کره شمالی را در حال نصب پست‌های نگهبانی موقت، حمل سلاح‌های گرم، و نگهبانی شبانه در داخل منطقه غیرنظامی جداکننده دو کره نشان می‌دهند.

این اقدام کره شمالی پس از آن صورت گرفت که هفته گذشته سئول اجرای توافق میان دو کره که در سال ۲۰۱۸ به امضای رهبران دو کشور رسیده بود به دلیل شرایط امنیتی و واکنش به پرتاب یک ماهواره نظامی توسط پیونگ یانگ به حال تعلیق درآورد. 

یک مقام ارشد وزارتخانه به خبرنگاران گفت: «قبل از تخریب پست‌های نگهبانی، پست‌های دیده‌بانی وجود داشت و گمان می‌رود که در حال بازسازی آن‌ها هستند، آن‌ها از چوب سفید ساخته شده و با طرح استتار نقاشی شده‌اند.» 

وی افزود: تنها چند پست نگهبانی وجود دارد که در هم اکنون در حال تعمیر هستند، اما انتظار می‌رود کره شمالی همه آن‌ها را بازسازی کند.

در واکنش به اقدام اخیر پیونگ یانگ، وزارت دفاع کره جنوبی متعهد شد که فعالیت‌های کره شمالی را از نزدیک زیر نظر داشته باشد تا هرگونه نشانه‌ای از تحریک در مرز را شناسایی کند.

این وزارتخانه اعلام کرد: ارتش ما از نزدیک اقدامات تحریک آمیز کره شمالی را رصد و در عین حال وضعیت آماده باش کامل را حفظ خواهد کرد تا بتواند به تحریکات پیونگ یانگ فورا، با قدرت و تا پایان بر اساس تقویت موضع مشترک با کره شمالی پاسخ دهد. 

توافق مشترک دو کره که در سپتامبر ۲۰۱۸ پس از دیدار کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی و مون جائه این، رئیس جمهور وقت کره جنوبی به امضا رسید تاکید دارد دو کشور متعهد به افزایش همکاری و تعامل با یکدیگر هستند. توافقات مربوط به مسائل نظامی و نیز عاری سازی شبه جزیره کره از تسلیحات هسته‌ای بخش‌های اصلی این توافق را تشکیل می‌دهد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار