کیم: ماهواره کره شمالی «نگهبان فضا» است

رهبر کره شمالی ماهواره شناسایی کشورش را «نگهبان فضا» برای نظارت بر فعالیت‌های نیرو‌های متخاصم توصیف کرد.

رهبر کره شمالی ماهواره شناسایی را که کشورش سه شنبه گذشته با موفقیت پرتاب کرد، «نگهبان فضا» برای نظارت بر فعالیت‌های نیرو‌های متخاصم توصیف کرد.

خبرگزاری مرکزی کره شمالی گزارش داد که کیم جونگ اون این اظهارات را در جریان بازدیدی که به همراه دخترش از اداره کل فناوری‌های فضایی داشت، بیان کرد.

طبق اعلام این خبرگزاری، رهبر کره شمالی به همه کارشناسان، دانشمندان و دست اندرکاران در پرتاب ماهواره تبریک گفت و با آن‌ها عکس گرفت.

او تاکید کرد که داشتن یک ماهواره شناسایی حق کره شمالی برای دفاع از خود است و نیرو‌های کره شمالی نباید «ذره ای» از این حق بگذرند.

کیم جونگ اون پرتاب ماهواره را یک رویداد شگفت انگیز توصیف کرد و گفت در اختیار داشتن یک ماهواره شناسایی که نگهبان قدرتمندی در فضاست می‌تواند دائما تهدیدات نظامی و فعالیت‌های نیرو‌های دشمن را رصد کند و این یک پیروزی ارزشمند است.

کره شمالی سه شنبه شب گذشته اعلام کرد که ماهواره شناسایی نظامی «مالی گوآن-۱» با موفقیت در مدار زمین قرار گرفته است. این کشور تایید کرد که قصد دارد در مدت کوتاهی چندین ماهواره دیگر را به فضا پرتاب کند. 

وزارت دفاع کره جنوبی نیز تایید کرد که ماهواره کره شمالی با موفقیت وارد مدار خود شده است. در همین حال، مینورو کیهارا، وزیر دفاع ژاپن اعلام کرد که این وزارتخانه شیئی را در مدار زمین شناسایی کرده است که معتقد است ماهواره شناسایی کره شمالی است. پیونگ یانگ اعلام کرد که ماهواره اش در اول دسامبر ماموریت اصلی خود را آغاز خواهد کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار