قطر: درحال گفتگو برای تمدید آتش‌بس هستیم

درپی نزدیک شدن توافق آتش‌بس موقت چهار روزه میان مقاومت فلسطین و رژیم صهیونیستی به روز پایانی، قطر از گفتگو برای تمدید این توافق خبر داد.

وزیر مشاور قطر در امور همکاری‌های بین‌المللی در وزارت خارجه این کشور در سومین روز از توافق آتش‌بس اظهار کرد: برای اولین بار از ابتدای تجاوز، کمک‌ها به مناطق شمال نوار غزه رسید. تلاش و تماس‌ها برای تمدید آتش بس و انتقال به یک روند سیاسی در جریان است.

به نقل از شبکه الجزیره، الخاطر در ادامه خاطرنشان کرد: قطر آماده ارسال هر مقدار مورد نیاز کمک به نوار غزه است.

در همین راستا، سفارت آمریکا در دوحه نیز در بیانیه‌ای در این باره اعلام کرد: ما به همکاری با شرکای قطری خود ادامه خواهیم داد تا از اجرای کامل تبادل اسرا و آتش بس در غزه اطمینان حاصل کنیم.

بیش از هفت دهه اشغالگری رژیم صهیونیستی و پایبند نبودن آن به معاهدات بین المللی و اصول انسانی نشان داد که چیزی جزء مقاومت مسلحانه، پاسخ اشغالگری نیست.

مقاومت فلسطین، در پاسخ به بیش از هفت دهه اشغالگری و تجاوز رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه و دیگر مناطق سرزمین‌های اشغالی، در هفت اکتبر (۱۵ مهر) عملیات طوفان الاقصی را علیه این رژیم آغاز کرد.

رژیم صهیونیستی مطابق معمول با قتل عام غیرنظامیان و بمباران مناطق مسکونی به عملیات رزمندگان مقاومت پاسخ داد.

جنایات رژیم صهیونیستی واکنش شدید مردم آزاده جهان و مسلمانان را در سراسر جهان در پی داشت و بسیاری از دولت‌ها و نهاد‌های بین المللی نیز مجبور به تبعیت از افکار عمومی و محکوم کردن این جنایات شدند.

علیرغم فشار افکار عمومی جهان، بسیاری از دولت‌های غربی از جمله دولت‌های انگلیس، فرانسه، آلمان و آمریکا بر حمایت همه جانبه و بی قیدوشرط از جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین تاکید کردند.

رژیم اشغالگر اواخر هفته گذشته، شکست در عملیات خود علیه مقاومت فلسطین را پذیرفت و تسلیم مقاومت شد.

آتش‌بس چهار روزه بین رژیم صهیونیستی و جنبش مقاومت حماس در نوار غزه از ساعت ۷ صبح روز جمعه (به وقت محلی) آغاز شد.

برچسب ها: قطر ، آتش بس ، غزه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۹ ۰۵ آذر ۱۴۰۲
مرگ براسراییل
آخرین اخبار