استاندار خراسان جنوبی مطرح کرد؛

اعتبار ۸هزار میلیاردی برای راه آهن خراسان جنوبی

 استاندار خراسان جنوبی گفت: در دولت سیزدهم هشت هزار میلیارد تومان که دو برابر بودجه عمرانی استان است، برای احداث راه آهن از منابع ملی هزینه می شود.

قناعت استاندار خراسان جنوبی در دیدار با رئیس و اعضای شورای استان گفت: گاز رسانی که در دولت های نهم و دهم به استان انجام شد، برای تامین زیرساخت ها در دولت سیزدهم در حال تکمیل است.

او افزود:در دولت سیزدهم هشت هزار میلیارد تومان که دو برابر بودجه عمرانی استان است، برای احداث راه آهن از منابع ملی هزینه می شود که یک ریال آن از اعتبارات خراسان جنوبی نیست. 

قناعت با اشاره به اینکه به زودی سازمان تامین اجتماعی و صندوق بازنشستگی کشوری برای برگزاری مزایده "هتل کویر" بیرجند تصمیم گیری می کنند، بیان کرد: جلسه ای با محوریت معاون هماهنگی امور عمرانی و با حضور فرماندار فردوس، رئیس دانشگاه بیرجند، رئیس سازمان جهاد سازندگی و نماینده شورای شهر برای تصمیم گیری در خصوص پژوهشکده انار فردوس برگزار شود.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه برگزاری جشنواره تنها راه حل مشکلات نیست، بلکه یکی از راه حل ها در این زمینه است،اظهار کرد: یکی از ضعف های موجود در استان، کمی سرمایه گذار است و برای جذب سرمایه گذار باید اقدام کنیم چون این یکی از موضوع های کلیدی استان است.

او تصریح کرد: بخشی از مشکل کارخانه قند قهستان با ورود شکر قرمز و بخشی دیگر با تامین چغندر قند از افغانستان باید حل شود و در سفر هیئت اقتصادی استان به افعانستان، باید قرار داد برای ورود چغندر قند منعقد شود.

قناعت با دادن قول بررسی در زمینه نصب جی پی اس بر روی ماشین آلات کشاورزی برای کنترل میزان مصرف سوخت، خاطر نشان کرد: مدیر عامل شرکت توزیع برق استان همکاری خیلی خوبی در خصوص برق چاه های کشاورزی استان انجام داده است.

استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: برای تهاتر پول خرید گندم با بدهی کشاورزان به بانک کشاورزی، مکاتبه ای با امضای استاندار، وزیر اقتصاد و رئیس سازمان برنامه و بودجه انجام و رونوشت آن برای وزیر کشاورزی ارسال شود.

او تصریح کرد: رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان در دو هفته آینده با برگزاری ۱۱ جلسه مشکلات هر یک از شهرستان های خراسان جنوبی را در حوزه کشاورزی با حضور رئیس شورای استان و نماینده هر شهرستان بررسی و تصمیم های لازم را در هر مورد برای حل مشکلات آنها اتخاذ کند.

به گفته قناعت هر چند در برنامه ریزی نقطه ایده آل مد نظر قرار می گیرد اما بررسی عملکرد ها باید نسبت به عملکردهای گذشته انجام شود.

استاندار خراسان جنوبی برای حل مشکل مشخص نشدن رئیس دانشگاه فرهنگیان فردوس هم خواستار برگزاری جلسه ای با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی و معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار، فرماندار فردوس و رئیس پردیس های دانشگاه فرهنگیان استان شد.

او  همچنین در این دیدار خواستار مکاتبه از طریق شورای عالی استان ها برای تجدید نظر مجلس در خصوص قانون اتصال گاز به خانه های کارگری شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.