وضعیت پروازهای فرودگاه بیرجند بهبود می‌یابد

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی از تحقق وعده بهبود وضعیت پروازهای بیرجند در آینده نزدیک خبر داد.

 عباس‌زاده گفت: با پیگیری‌های انجام شده، به زودی در تعداد پروازهای فرودگاه بیرجند، تنوع حضور شرکت‌های هواپیمایی و ظرفیت جابه‌جایی مسافر وضعیت متفاوتی را تجربه خواهیم کرد.

وی افزود: بهبود وضعیت پروازها به عنوان شاخص مهم ارائه خدمات به مردم و زمینه مهم تحقق رشد و توسعه استان همواره جزو مهمترین دغدغه‌های مدیریت ارشد استان بوده همچنین از درخواست‌های مکرر و مطالبات به‌حق مردم، سرمایه‌گذاران و فعالان علمی و اقتصادی در سطح استان است.

معاون استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: برای رفع این دغدغه و مطالبه، تلاش‌ها و پیگیری‌های زیاد و رایزنی‌های مستمر و فشرده‌ای توسط شخص استاندار و مدیران مرتبط صورت گرفته است.

وی گفت: اخیرا با هماهنگی‌های صورت گرفته، اولین پرواز شرکت هواپیمایی اروان روز دوشنبه ۲۹ آبان در فرودگاه بین‌المللی شهید کاوه بیرجند انجام شد و دومین پرواز این ایرلاین همین هفته انجام خواهد شد.

عباس‌زاده افزود: در دیدار روز گذشته استاندار با مدیران ارشد اروان ضمن تقدیر از همکاری این شرکت هواپیمایی در برقراری پرواز در استان نسبت به تثبیت حداقل چهار پرواز در هفته هماهنگی و توافق لازم به عمل آمد.

وی با اشاره به پیگیری‌هایی صورت گرفته برای افزایش تعداد پروازها در فرودگاه‌های استان بیان کرد: در رایزنی با یکی از شرکت‌های هواپیمایی برای افزایش پروازهای استان هماهنگی و توافق شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: در دیدار استاندار با معاون وزیر و رئیس سازمان هواپیمایی کشوری نیز ضرورت و برنامه تقویت پروازهای استان مورد تاکید قرار گرفت.

عباس‌زاده گفت: امیدواریم با توجه به شرایط خوبی که از نظر فنی، عملیاتی و زیرساخت پروازی در فرودگاه بیرجند داریم، شاهد رونق فعالیت‌های متنوع در حوزه پروازی، توسعه فعالیت و مشاغل بخش هوانوردی از جمله هنرستان هوانوردی و آموزشگاه خلبانی، دوره‌های آموزشی کوتاه مدت و میان مدت کاربری پهباد، مهماندار و سایر رشته‌های مرتبط با هوانوردی در استان باشیم.

استاندار خراسان جنوبی دیروز (سه‌شنبه) در سفر کاری به تهران با معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان هواپیمایی کشوری دیدار کرد و توسعه دوره‌های آموزشی و مشاغل مرتبط با صنعت هواپیمایی در استان را پیشنهاد داد.

قناعت با اشاره به شرایط استان خراسان جنوبی و زیرساخت‌های آموزشی موجود گفت: آموزش مشاغل هوانوردی و برگزاری دوره‌های کوتاه مدت نظیر مهمانداری از مطالبات استان است.

وی با اشاره به ضرورت استفاده از پهپادها و تصویربرداری‌های هوایی بیان کرد : در صورت دریافت مجوز از سوی سازمان هواپیمایی کشوری، خراسان جنوبی ظرفیت برگزاری دوره‌های آموزشی مربوط به پهپادها و کوادکوپترها را نیز دارد.

استاندار خراسان جنوبی به بُعد مسافت تا مرکز کشور، نداشتن راه آهن و ناکافی بودن زیرساخت‌های حمل و نقل استان اشاره کرد و گفت: افزایش و تداوم پروازها از مطالبات به‌حق مردم در خراسان جنوبی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.