معاون استاندار خراسان جنوبی؛

هیئت اندیشه‌ورز در حوزه‌زیست بوم‌اقتصادی استان تشکیل می‌شود

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی گفت: با همکاری بسیج دانشجویی خراسان جنوبی، هیئت اندیشه‌ورز در حوزه زیست بوم اقتصادی استان تشکیل می‌شود.

 اشرفی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی در دیدار مسئول سازمان بسیج دانشجویی خراسان جنوبی ضمن تبریک ایام الله هفته بسیج و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دانشجو، گفت: ماهیت بسیج یعنی کار جهادی، تفکر انقلابی، مردمی بودن و حرکت در مسیر آرمان‌های اسلامی است.

او  بسیج دانشجویی را یکی از نهاد‌های مؤثر در ارتباط با جوانان دانست و افزود: بنده سال ۸۱_۸۲ دوره طرح ولایت کشوری بسیج دانشجویی را در محضر علامه مصباح یزدی شرکت کرده‌ام و از آن سال با برنامه‌های طرح معرفت‌شناسی، غرب‌شناسی و قرارگاه‌های آن آشنا هستم.

اشرفی از ظرفیت بالای بسیج دانشجویی در موضوعات دانشگاهی و جوانان گفت و تصریح کرد: در فضای دانشگاه پویاترین تشکیلات را بسیج دانشجویی دارد و در حال حاضر نیز آنچه می‌تواند به دولت مردمی سیزدهم کمک نماید، تفکر بسیجی است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه مسئله اقتصاد و معیشت برای جامعه امری حیاتی است، بیان کرد: در معاونت اقتصادی استانداری ظرفیت‌های زیادی برای تحقق زیست بوم اقتصادی استان در حوزه معدن، مرز، کشاورزی و ... داریم که در این راستا می‌خواهیم بسیج دانشجویی نیز وارد عرصه همفکری و همکاری شود.

به گفته او؛ تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری در امر اقتصاد و مردمی شدن آن، نیازمند همفکری و همکاری همه اقشار جامعه است.

اشرفی در ادامه تشکیل هیئت اندیشه‌ورز با محوریت بسیج دانشجویی در راستای موضوعات اقتصادی استان را مؤثر دانست و اظهار کرد: اقتصاد در زوایای گوناگون و گسترده‌ای از جامعه ریشه دارد و همراهی نخبگان سبب می‌شود ضمن تبیین موضوعات اقتصادی با دانش و توان فکری دانشگاهیان، بتوان ظرفیت‌های استان را بیش از پیش شکوفا نمود. 

معاون استاندار با تأکید بر ضرورت حضور مدیران اقتصادی استان در جلسات دانشگاه‌ها و جمع‌های دانشجویی، اعلام کرد: برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی از جمله مطالبه‌های مهم مقام معظم رهبری از جریان دانشجویی است و ما از جلسات با موضوعات اقتصادی حمایت می‌کنیم.

او  بیان کرد: طی دو سال گذشته دستاورد‌های بسیار ارزشمندی در حوزه اقتصادی استان رقم خورده که آمادگی داریم دانشجویان و اساتید دانشگاه‌ها و مراکز علمی از آن‌ها بازدید نمایند. 

اشرفی از تحول اساسی در ابر پروژه‌های فولاد قاین، کویرتایر، توسعه زیرساخت‌های زغالسنگ طبس، معادن طلا و نیز در حمایت از کشاورزی، اقتصاد مرز و گردشگری استان طی دو سال گذشته خبر داد و اظهار کرد: از آغاز فعالیت دولت سیزدهم شاهد تحولات بزرگی در حوزه‌های اقتصادی و زیرساختی در استان هستیم که نیازمند آگاهی بخشی و تبیین در جمع اقشار و نخبگان است.

شایان ذکر است؛ در ابتدای این دیدار ایمانی مسئول سازمان بسیج دانشجویی خراسان جنوبی طی گزارشی به فعالیت‌های قرارگاه‌های تخصصی بسیج در حوزه‌های فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و علمی پرداخت و آمادگی بسیج دانشجویی برای تشکیل هیئت‌های اندیشه‌ورزی را اعلام کرد.

برچسب ها: هفته بسیج ، کار جهادی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار