اجرای چهارمین مرحله پویش مردمی «کودکان سایبری» در خراسان جنوبی

رئیس پلیس فتا خراسان جنوبی از اجرای چهارمین مرحله پویش مردمی کودکان سایبری در استان خبر داد.

سرهنگ الوانی رئیس پلیس فتا خراسان جنوبی در نشست تخصصی با معاونان و مدیران سازمان‌ها، ادرات و سمن‌های استان گفت: این طرح با هدف افزایش آگاهی عمومی شهروندان پیرامون خطرات فضای مجازی در زمینه کودکان، از ۱۸ الی ۲۴ آذرماه ۱۴۰۲ با شعار «پلیس فتا، حامی کودکان در فضای مجازی» همزمان با سراسر کشور در استان خراسان جنوبی اجرا خواهد شد. 

او افزود: کودکان یکی از آسیب‌پذیر‌ترین اقشار جامعه درمقابل خطرات، آسیب‌ها، تهدیدات و چالش‌های فضای مجازی می‌باشند و احتمال دارد این افراد در این فضا با خطراتی مانند کلاهبرداری اینترنتی، آزار و اذیت سایبری، نقض حریم خصوصی رو‌برو شده و یا در معرض تبلیغات نامناسب قرار گیرند. 

رئیس پلیس فتا استان خراسان جنوبی بیان کرد: علاوه بر مزیت‌هایی که دنیای مجازی دارد، متاسفانه امروزه فضای مجازی برای کودکان مشکل‌ساز شده است، لذا والدین باید بیش از پیش مراقب فرزندان خود باشند چرا‌که این‌روز‌ها فرزندان دیگر در محیط کوچک خانه محصور نبوده و در دنیای مجازی نیز زندگی می‌کنند. 

او اظهار کرد: خط مقدم آموزش سواد‌رسانه‌ای کودکان والدین می‌باشند، چرا که می‌توانند سلیقه آن‌ها را شکل دهند، لذا والدین همیشه باید در تکنولوژی و فضای مجازی به‌روز بوده و از فرزندان خود باسواد‌تر باشند، برای فرزندان خود وقت کافی گذاشته و ضمن صحبت با آنان، مراقب آنان در فضای مجازی باشند. 

الوانی یادآور شد: سایت پلیس فتا به آدرس الکترونیکی https://cyberpolice.gov.ir مرجع کاملی از اخبار، اطلاعات و آموزش‌های سایبری بوده و کاربران با مراجعه آن می‌توانند راهنمایی‌های لازم را دریافت کنند و در صورت نیاز نیز می‌توانند گزارش موارد مجرمانه در فضای مجازی یا شبکه‌های اجتماعی را با شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ مربوط به مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا به‌صورت شبانه‌روزی با کارشناسان پلیس فتا در‌میان بگذارند. 

در این دیدار معاونان و مدیران سازمان‌ها، ادرات و سمن‌های استان نیز به بیان دید‌گاه‌های خود پرداخته و اعلام کردند آماده همکاری هر چه بیشتر با پلیس فتا در راستای آگاهی بخشیدن به خطرات فضای مجازی و ارتقا سواد رسانه‌ای شهروندان هستند.

برچسب ها: فضای مجازی ، پلیس فتا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار