هشدار پلیس فتا به زائران اربعین/ مراقب کلاهبرداران سایبری باشید

پلیس فتای خراسان جنوبی درخصوص کلاهبرداری از شهروندان به بهانه اربعین هشدار داد.

سرهنگ الوانی رئیس پلیس فتای استان گفت: باتوجه به نزدیک شدن به ایام اربعین و اقدام شهروندان برای شرکت در مراسم راهپیمایی اربعین و اخذ گذرنامه ویژه اربعین، مجرمان سایبری با سواستفاده از این ایام و با تبلیغات گسترده و باارسال پیامک و شگرد‌های مختلف قصد کلاهبرداری از شهروندان را دارند.

او با بیان اینکه از مهمترین شگرد کلاهبرداران راه اندازی سایت‌های جعلی ثبت نام کاروان‌های پیاده روی اربعین است افزود: رزرو محل اقامت، فروش بلیت، صدور سریع ویزا، هدیه اینترنت رایگان به زائران، ارسال لینک‌های آلوده برای زائران در طول مسیر و کمک به جمع آوری نذورات از دیگر اقدامات مجرمان است.

سرهنگ الوانی با بیان اینکه کلاهبرداران سایبری با ارائه تبلیغات کذب و فریبنده با عنوان ثبت نام و اعزام  زوار به مراسم اربعین به دنبال سرقت اطلاعات بانکی و شخصی افراد هستند بیان کرد: کاربران برای جلوگیری از سرقت اطلاعات بانکی و شخصی خود در فضای مجازی از نصب نرم افزار و یا کلیک بر روی لینک‌های ارسالی از طرف افراد ناشناس خودداری کنند.

رئیس پلیس فتای استان در ادامه اظهار کرد: ثبت نام زائران برای شرکت در راهپیمایی اربعین و دریافت مجوز خروج از کشور صرفا از طریق سامانه سماح مجاز است وسایر سایت‌ها جعلی و به قصد کلاهبرداری است.

او با بیان اینکه کاربران باید مدنظر داشته باشند که برای دریافت گذرنامه هم حتما به دفاتر مجاز و قانونی مراجعه کنند گفت: از ارسال مدارک هویتی خود به افراد ناشناس، دفاتر و موسسات غیرمجاز در بستر فضای مجازی برای صدور گذرنامه خودداری کنند.

سرهنگ الوانی با هشدار به زائران گفت: زائران سعی کنند اطلاعات مهم و خصوصی خود را در تجهیزات هوشمند نگهداری نکنند و همراه خود نبرند.

رئیس پلیس فضای مجازی استان عنوان کرد: شهروندان در صورت مواجه با پیام‌هایی مبتنی بر جمع آوری نذورات و کمک به موکب‌های اربعین، دریافت ارز و یا وام ویژه اربعین و همچنین تبلیغاتی مبتنی بر دریافت فوری گذرنامه تنها به مراجع رسمی و شناخته شده مراجعه و به اینگونه تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی و یا منابع معتبر اعتماد نکنند.

سرهنگ الوانی بیان کرد: زائران پیاده مراقب دستگاه‌های اسکیمر باشند و کارت بانکی خود را هنگام خرید به دست دستفروشان نداده و رمز بانکی خود را به صورت محرمانه وارد کنند تا رمز بانکی آن‌ها افشا نشود.

او از شهروندان خواست هشدار‌های پلیس فتا را جدی گرفته و درصورت نیاز با شماره ۰۹۶۳۸۰ تماس بگیرند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.