پیشرفت ۵۲ درصدی کنارگذر ایلخچی شهرستان اسکو

معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی از تسریع در عملیات اجرایی کنارگذر بخش ایلخچی شهرستان اسکو و پیشرفت ۵۲ درصدی قطعه اول آن پس از ۱۵ سال رکود خبر داد.

آقای ذاکری در بازدید از عملیات اجرایی طرح کنارگذر ایلخچی در جاده تبریز _ آذرشهر گفت: این طرح مهم که اجرای آن در سال ۱۳۸۶ آغاز شده بود بنا به دلایلی تا سال گذشته به طور کامل تعطیل بود که با مساعدت دولت جزو مصوبات سفر اول آقای رئیسی به استان آذربایجان شرقی قرار گرفت و هم اکنون به طور کامل فعال شده و پیمانکار مربوطه طبق قرارداد جدید مسئولیت اجرا را بر عهده گرفته است.

وی مجموع اعتبارات کنارگذر ایلخچی را در دور اول سفر استانی هیئت دولت به آذربایجان شرقی یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: این اعتبار در مدت ۲ سال به طرح اختصاص می‌یابد و تاکنون بیش از ۵۰۰ میلیارد ریال آن جذب شده است و بقیه نیز با پیشرفت مناسب طرح جذب می‌شود.

آقای ذاکری با بیان اینکه نگرانی از بابت منابع مالی طرح وجود ندارد ادامه داد: تنها دغدغه مجری طرح مربوط به فصل کاری پیش رو و فرا رسیدن فصل سرما است که می‌تواند آسفالت ریزی این کمربندی را دچار وقفه کند.

وی مرحله دوم طرح فوق را مربوط به ۲ طرح تبادل در ورودی و خروجی عنوان کرد و گفت: این ۲ طرح نیز با تملک اراضی واقع در محل‌های مربوطه با استفاده از ماده ۹ قانون وزارت راه و شهرسازی و اخذ حکم از دادستانی که تا یک هفته آینده نهایی می‌شود و تملک خواهد شد و بر همین مبنا دستور اجرای فاز دوم نیز در سریعترین زمان به پیمانکار ابلاغ می‌شود تا خللی در روند زیر بار ترافیک رفتن طرح به وجود نیاید.

معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی نزدیکی به حریم خط انتقال آب زرینه رود را یکی از مشکلات قطعه دوم کنارگذر ایلخچی بیان کرد و ادامه داد: این مشکل نیز با برگزاری جلسه مشترک با مدیران آب منطقه‌ای استان قابل رفع است.

وی مجموع اعتبارات مورد نیاز برای تکمیل کنارگذر ایلخجی را هفت هزار میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: تاکنون ۵۰ درصد این مبلغ در طرح هزینه شده است.

آقای ذاکری مدت قرارداد قطعه اول کنارگذر ایلخچی را ۳۶ ماهه اعلام کرد که تاکنون ۱۴ ماه آن طی شده است و در مجموع ۵۲ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که البته این قرارداد مربوط به سومین پیمانکار است.

معاون عمرانی استاندار با اشاره به ارزش و اهمیت اجرای این طرح گفت: محور آذرشهر _ تبریز از مسیر‌های مهم، تاثیرگذار و پرترافیک استان و بلکه کشور است که اجرا و اتمام آن می‌تواند در کاهش هزینه ها، ترافیک و نیز صرفه جویی در مصرف انرژی را در پی داشته باشد.

آقای ذاکری یادآور شد: تردد سالانه بیش از ۱۱۰ هزار خودروی سبک و سنگین در محور آذرشهر _ تبریز این جاده را به ۲۰ جاده پرترافیک کشور تبدیل کرده است که بر همین اساس اجرای کنارگذر ایلخچی در ردیف اولویت‌های اصلی وزارت راه و شهرسازی قرار گرفته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار