۱۰۵ مهر اصالت ملی صنایع دستی در زنجان دریافت شده است

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان گفت: این استان از سال ۹۰ تاکنون موفق به دریافت ۱۰۵ مهر اصالت ملی صنایع دستی شده و از سال ۸۶ نیز ۱۱ مهر اصالت بین المللی را دریافت کرده است.

سید سعید صفویمدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان گفت: در زمان حاض داوری مهر اصالت ملی صنایع دستی استان‌ها توسط گروه‌های مختلف در حال انجام است که با اتمام کلی آن‌ها می‌توان قضاوت خوبی را در این خصوص انجام داد.

وی اظهار داشت: هفتمین دوره داوری مهر اصالت ملی محصولات صنایع دستی طی روز‌های ۱۰ و ۱۱ آبان سال جاری به میزبانی استان آذربایجان شرقی برگزار شد و استان‌های آذربایجان غربی، اردبیل و زنجان هم در آن حضور داشتند.

این مسوول ادامه داد: در این جشنواره ۲۵ اثر صنعتگران و هنرمندان زنجانی، مهر اصالت ملی را دریافت کرد که در مقایسه با استان‌های همگروه رقم خوبی است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان ادامه داد: این در حالی است هنرمندان این استان بیش از گذشته استحاق و قابلیت دریافت مهر اصالت ملی و بین المللی را دارند.

وی با تاکید بر اینکه دریافت مهر اصالت ملی بر مبنای شاخص‌هایی انجام می‌شود، اظهار داشت: دریافت کنندگان مهر اصالت در اولویت برای شرکت در نمایشگاه‌ها، برندسازی محصولات، بازاریابی و فروش آثار قرار می‌گیرند.

این مسئول ابراز میدواری کرد: این استان نیز بتواند با مهیا کردن شرایط لازم، میزبانی داوری مهر اصالت ملی صنایع دستی را در ۲ سال آینده کسب کند.

برچسب ها: صنایع دستی ، جشنواره
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.