تقویت میزان جذب مشارکت بخش خصوصی در تولید مسکن + فیلم

وزیر راه وشهرسازی گفت: در ایجاد شهرک‌ها از طریق مدل‌های جذاب و مشارکت بخش خصوصی استفاده شده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران  مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی در مراسم بهره برداری از یک هزار و۱۶۵ واحد مسکونی مشارکتی در شهر اندیشه گفت: احداث شهر جدید اندیشه از دهه ۷۰ شروع شد و یکی از شهرهای جدید با کیفیتی است که در حال توسعه است.

وی ادامه داد: در طی این سال ها حدود ۳۰ هزار واحد مسکونی در این شهر احداث شده و جمعیت مناسبی در این شهرها ساکن شده است.

او بیان کرد: از ۹۸۰ واحد پروژه مشارکتی که با مشارکت شرکت عمران شهرهای جدید ساخته شده، بخش خصوصی علمیات ساخت آن را به عهده گرفته بود که به بهره برداری رسید.

بذرپاش اظهار کرد: یکی از سیاست‌های ما در وزارت راه و شهرسازی تولید هرچه بیشتر مسکن است و یکی از نقاط هدف ما برای تولید مسکن در شهرهای جدید است.

وزیر راه وشهرسازی  با بیان اینکه تا دهه فجر امسال تعداد قابل ملاحظه ای واحد مسکونی در سراسر کشور از جمله شهر جدید اندیشه در قالب مشارکتی به بهره برداری می‌رسد.

بذرپاش توضیح داد:  این سیاست در سایر شهرهای جدید سراسر کشور در حال برنامه ریزی و اجرا است که این سياست در پردیس و سایر شهرهای جدید استان تهران و سایر استان ها پیگیری می شود.

بذرپاش از دیگر برنامه های در حال اجرا را ساخت شهرک‌های خصوصی عنوان کرد و گفت: در ایجاد شهرک‌های خصوصی مشارکت بیشتر بخش خصوصی مورد تاکید است و مقرر شده است با مدل های جدید و جذاب میزان مشارکت بخش خصوصی را در فرآیند تولید مسکن تقویت کنیم.

وی اظهار کرد: مشارکت بخش خصوصی در کیفیت ساخت و حجم و تعداد واحدها، تاثیر جدی دارد.

بذرپاش با بیان اینکه ایجاد شهرک‌های خصوصی مراحل نهایی خود را طی می‌کند، گفت: مجوز یک شهرک خصوصی صادر شد و تا پایان سال مجوز تعدادبیشتری شهرک خصوصی صادر می‌شود.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار