پاییزگردی پرندگان مهاجر در یزد

معاون فنی محیط زیست استان یزد گفت: آبگیر‌های استان یزد این روز‌ها شاهد حضور پرندگان مهاجر از مناطق سیبری و غرب اروپا است.

 حبیبی پور معاون فنی محیط زیست استان یزد با اشاره به وجود هفت آبگیر در شهرستان‌های یزد، بافق، ابرکوه و خاتم در استان یزد گفت: همزمان با فصل پاییز این آبگیر‌ها صحنه چشم نوازی از حضور بیش از ۷۰ گونه پرنده مهاجر است.

او افزود: با شروع فصل سرد در مناطق سیبری و غرب اروپا، بسیاری از پرندگان برای فرار از زمستان و یافتن غذا از عرض‌های جغرافیایی شمالی به مناطق جنوبی مهاجرت و کوچ می‌کنند که بخشی از مسیر مهاجرت آن‌ها شامل مرکز جغرافیایی ایران (یزد) می‌شود.

معاون فنی محیط زیست استان یزد اظهار داشت: اردک کله سبز، خوتکا، بوتیمار، درنا و انواع حواصیل عمده‌ترین پرندگان مهاجری هستند که فصل پاییز، یزد را مقصد کوچ زمستانی خود قرار داده اند.

حبیبی پور همچنین به زیبایی و ظرفیت گردشگری پرندگان مهاجر در استان یزد اشاره کرد و گفت: شکار و زنده گیری پرندگان مهاجر و بومی جرم است و در صورت گزارش، با متخلفان برخورد قانونی می‌شود.

او ادامه داد: امروزه پرنده‌نگری پرطرفدارترین شاخه گردشگری مبتنی بر طبیعت در جهان است که علاوه بر جذب گردشگر و جلب توجه اقشار مختلف جامعه در حفاظت از زیستگاه‌های طبیعی پرندگان نیز نقش مهمی ایفا می‌کند.

برچسب ها: آبگیر ، پرنده مهاجر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار