تمدید حضور ناو هواپیمابر جرالد فورد آمریکا در دریای مدیترانه

نیروی دریایی آمریکا در بحبوحه درگیری‌ها میان اسرائیل و فلسطین از تمدید حضور ناو هواپیمابر یو اس اس جرالد فورد در دریای مدیترانه خبر داد.

نیروی دریایی آمریکا با دستور لوید آستین وزیر دفاع این کشور، مدت حضور ناو هواپیمابر هسته‌ای یو اس اس جرالد فورد را در دریای مدیترانه تمدید کرد.

دفتر مطبوعاتی نیروی دریایی آمریکا اعلام کرد در بحبوحه درگیری‌ها میان اسرائیل و فلسطین که از ۷ اکتبر آغاز شده است، تصمیم بر تمدید استقرار ناو هواپیمابر هسته‌ای یو اس اس جرالد فورد شد.

قابل ذکر است که ناو هواپیمابر مذکور بیش از ۲۰۰ روز است که در دریای مدیترانه مستقر شده است. حضور این ناو در مدیترانه در ابتدا به دلیل جنگ در اوکراین بود، ولی با بالا گرفتن درگیری‌ها در اراضی اشغالی، مدت استقرار این ناو تمدید شد.

گروه دریای ناو هواپیمابر یو اس اس جرالد فورد شامل، رزمناو موشک هدایت شونده نرماندی و ناوشکن‌های راماژ، مک فال و توماس هادنر می‌شود.

در حال حاضر، دو گروه ناو هواپیمابر نیروی دریایی ایالات متحده در خاورمیانه مستقر است- یکی ناو یو اس اس جرالد فورد در مدیترانه نزدیکی اراضی اشغالی و دومی ناو یو اس اس آیزنهاور در نزدیکی آ بهای ایران.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار