عملیات رفع آبگرفتگی در بندر امام (ره) امشب به پایان می‌رسد

فرماندار شهرستان ماهشهر گفت: تخلیه آبگرفتگی از معابر شهر بندر امام خمینی (ره) تا امشب به پایان می‌رسد.

فریدون بندری فرماندار شهرستان ماهشهر گفت: در ۲۴ ساعت گذشته میزان بارندگی‌ها در شهر بندر امام ۱۱۲ میلیمتر برآورد شده که بیشتر از حجم پش بینی‌های هواشناسی بوده است.

او افزود: شهر‌های ماهشهر، چمران و بندر امام (ره) بر اثر بارش باران دچار آبگرفتگی شدند و در شهر چمران آب وارد برخی خانه‌ها شده بود و اینک تخلیه آب در شهر‌های ماهشهر و چمران به طور کامل انجام شده است.

فرماندار شهرستان ماهشهر ادامه داد: غیر مسطح بودن (گودی) اراضی شهر بندر امام (ره) سبب ماندگاری آب باران است.

بندری با بیان اینکه تا پایان امشب (سه شنبه) عملیات رفع آبگرفتگی در بندر امام به پایان می‌رسد، ادامه داد: در حال حاضر تمامی ظرفیت‌ها برای خروج آب از معابر شهری بکار گرفته شده است.

 او گفت: از شب گذشته برآورد خسارت آبگرفتگی خانه‌های مردم توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در حال انجام است و تا روز پنجشنبه این ارزیابی به پایان خواهد رسید.

فرماندار ماهشهر به آبگرفتگی بیمارستان "راه زینب" شهر بندر امام (ره) اشاره کرد و افزود: حیاط این بیمارستان دچار آبگرفتگی شده بود که کار تخلیه آن به طور کامل انجام شد.

در سال ۹۹ نیز شهر بندر امام (ره) دچار آبگرفتگی گسترده شد که با دستور مقام معظم رهبری سه هزار واحد مسکونی برای افرادی که خانه‌های آن‌ها دچارآسیب شد در دست ساخت است.

طبق اعلام جمعیت هلال احمر خوزستان طی شبانه روز گذشته به ۳۲۰ نفر متاثر از آبگرفتگی در شهرستان ماهشهر امدادرسانی شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.