رونمایی از کتاب اشعار فارسی در کتیبه‌های اصفهان در موزه گرمابه علیقلی‌آقا

به مناسبت هفته کتاب و روز جهانی هنر اسلامی کتاب اشعار فارسی در کتیبه‌های اصفهان پنجشنبه دوم آذر در موزه گرمابه علیقلی‌آقا رونمایی می‌شود.

مدیر موزه گرمابه علیقلی‌آقا گفت: موزه گرمابه علیقلی‌آقا علاوه بر ساخت موزه‌ای به عنوان دفتر تخصصی فرهنگ و معماری زیر نظر اداره هنری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان فعالیت می‌کند.


ملیحه قریشیان افزود: این موزه در قالب دفتر تخصصی فرهنگ و معماری به فعالیت‌های متعددی در حوزه معماری ویژه شهروندان می‌پردازد و مفهوم معماری و اهمیت توجه به هویت و فرهنگ گذشتگان که در قالب معماری منعکس شده را بیان می‌کند.


او گفت: فعالیت دفتر تخصصی فرهنگ و معماری موزه گرمابه علیقلی آقا مختص جامعه معماران نیست بلکه این دفتر حلقه وصل بین فرهنگ و معماری با عموم شهروندان است.


قریشیان افزود: یکی فعالیت‌های این موزه انتشار کتب متعدد در حوزه فرهنگ و معماری از جمله انتشار کتاب «خطی زدلتنگی» (تاملی بر ادبیات یادگاری‌های دیوار نبشت) به پژوهش حسین مسجدی است که این کتاب را اکبر زمانی لنجانی به رشته تحریر در آورده است و قرار است این کتاب توسط انتشارات سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان وارد بازار نشر شود.


مدیر دفتر تخصصی فرهنگ و معماری موزه گرمابه علیقلی‌آقا گفت: رونمایی این کتاب پنجشنبه دوم آذر ساعت ۱۶ در موزه گرمابه علیقلی‌آقا صورت می‌گیرد و در این مراسم دکتر شهاب شهیدانی پیرامون اشعار در کتیبه‌های فارسی سخنرانی می‌کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.