شهروندان از ترددهای غیرضروری در مسیرهای کوهستانی زنجان خودداری کنند

کارشناس مسوول پیش‌بینی و مدیریت بحران هواشناسی استان زنجان گفت:شهروندان با توجه به پیش بینی بارش برف و وقوع کولاک مقطعی در ارتفاعات و مناطق کوهستانی زنجان از سفرهای غیرضروری در این مسیرها خودداری کنند.

حسین سلطانی کارشناس مسوول پیش‌بینی و مدیریت بحران هواشناسی استان زنجان با بیان اینکه هم اکنون آسمان مناطق مختلف استان، ابری است، گفت:‌ به تدریج از بعدازظهر شاهد بارش باران در اغلب نقاط استان خواهیم بود که با وزش باد نسبتا شدید همراه خواهد شد.

وی با اشاره به صدور هشدار هواشناسی سطح نارنجی در زنجان، یادآور شد:‌ وقوع این بارش ها موجب آبگرفتگی معابر،‌ طغیان رودخانه ها و سیلابی شدن مسیل ها خواهد شد.

سلطانی اظهار داشت:‌ در این شرایط جوی هم استانی ها از تردد و توقف در کنار رودخانه ها و مسیل ها و حضور در ارتفاعات به دلیل احتمال وقوع رعد و برق اجتناب کنند.

وی تصریح کرد: روز سه شنبه میزان بارش ها افزایش خواهد یافت و از روز چهارشنبه شرایط جوی پایداری در استان حاکم می شود.

سلطانی با بیان اینکه از امروز همچنین دمای هوا روند کاهشی خواهد داشت،‌ خاطرنشان کرد: روزهای چهارشنبه و پنجشنبه هفته جاری حداقل دما به زیر صفر می رسد و شاهد یخبندان خواهیم بود.

وی دمای فعلی شهر زنجان را هفت درجه سانتیگراد بیان کرد و افزود: این میزان دما نسبت به روز گذشته در همین ساعت سه درجه افزایش یافته است.

این کارشناس با اشاره به میزان نوسان دمای هوای شهرهای استان، خاطرنشان کرد: طی شبانه روز گذشته کمینه و بیشینه دمای هوای زنجان پنج و ۱۸ درجه، ابهر چهار و ۱۷ درجه، خرمدره سه و ۱۸ درجه، آببر ۱۶ و ۲۱ درجه، سلطانیه پنج و ۱۷ درجه، قیدار پنج و ۱۶ درجه و ماهنشان ۱۱ و ۱۹ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

برچسب ها: وضعیت هوا ، هواشناسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.