سیستم‌های نوین آبیاری در بیش از ۷ هزار هکتار زمین اجرا می‌شود

مدیر آب و خاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: سیستم های نوین آبیاری در ۷ هزار و ۸۷۲ هکتار از اراضی استان در حال اجراست.

اکبری مدیر آب و خاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۵۰ میلیارد تومان برای توسعه سامانه‌های نوین آبیاری استان مصوب شده است.

او افزود: در مرحله اول  ۵ میلیارد تومان  به صورت اسناد خزانه اسلامی به استان ابلاغ شد که  قرارداد عاملیت مابین سازمان جهاد کشاورزی و صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی در مرحله انعقاد است.


بیشتر بخوانید


محمدی بیان کرد: سطوح اجرا شده سامانه‌های نوین آبیاری استان از ابتدای سال تاکنون هزار و ۳۹۴ هکتار و در حال اجرا ۷ هزار و ۸۷۲ هکتار است؛ به طوری که  خراسان جنوبی جزو استان‌های پیشرو به لحاظ سطوح اجرا شده و درحال اجرا است.

مدیر آب و خاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی از تسریع در اجرای هوشمندسازی سامانه‌های نوین آبیاری در سطح ۱۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی  خراسان جنوبی در امسال خبر داد و عنوان کرد: خراسان جنوبی جزو ۱۸ استان آزمایشی کشور برای اجرای هوشمندسازی سامانه‌های نوین آبیاری است.

او تصریح کرد: کنترل از راه دور، برنامه ریزی و زمان بندی آبیاری، اطلاع از هدررفت و نشت آب، آبیاری و کوددهی و اصلاح الگوی مصرف آب از مزایای اجرای سیستم‌های هوشمند نوین آبیاری است.

محمدی گفت: از آغاز طرح توسعه سامانه‌های نوین آبیاری در کشور، بیش از ۳۹ هزار هکتار از اراضی استان به این سیستم‌ها مجهز شده و با اجرای این طرح بهره وری آبیاری بین ۳۰ تا ۳۵ درصد افزایش می‌یابد.

منبع: فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.