سریالی از آداب و رسوم مردم شیراز تهیه شود

مدیر کل صدا و سیمای فارس بر ضرورت تهیه سریالی و اثر نمایشی از آداب و رسوم و فرهنگ مردم شهر شیراز برای انعکاس وسیع و گسترده در شبکه‌های ملی و فراملی تأکید کرد.

احمدرضا پهلوانیان در دیدار با شهردار شیراز و معاونین این مجموعه بر ضرورت تهیه سریالی و اثر نمایشی از آداب و رسوم و فرهنگ مردم شهر شیراز برای انعکاس وسیع و گسترده در شبکه‌های ملی و فراملی تأکید کرد و خواستار همکاری و اقدام شهرداری در این حوزه شد و گفت: تهیه چنین سریال و اثر نمایشی می‌تواند برای معرفی ظرفیت‌ها، توانمندی‌ها و فرهنگ شهر بی نظیر شیراز اثربخش و تاثیر گذار باشد.

او تصریح کرد: در استان فارس به‌ویژه شهر شیراز طرح‌های عمرانی و خدمات بزرگی انجام می‌شد، اما مردم اطلاع نداشتند لذا مقرر شد در حوزه سیما و خبر برای پخش زنده طرح‌های عمرانی به‌ویژه در شهر شیراز که در حال انجام بود از شبکه استانی و شبکه‌های سراسری اقدام شود و این موضوع همچنان در دستور کار است.

پهلوانیان افزود: رهبر انقلاب جهاد تبیین را تکلیف کرده‌اند و نخستین محوری که در جهاد تبیین مد نظر است تبیین خدمات نظام به مردم است که بیان خدمات نظام نیاز به واسط دارد که این واسط عموم رسانه‌ها و صدا و سیماست.

مدیرکل صدا و سیمای فارس با بیان اینکه براساس تکلیف شرعی، قانونی و سازمانی رهبر انقلاب به صدا و سیما، موظفیم خدمات نهاد‌های مختلف دولتی و غیر دولتی، حاکمیتی و غیرحاکمیتی را برای مردم تبیین کنیم، افزود: صدا و سیمای فارس تمام قد در خدمت انعکاس خدمات شهرداری و شورای اسلامی شهر شیراز پیش چشم مردم شیراز و استان فارس است و باید بر اساس طرح، نقشه و برنامه راهبردی و عملیاتی حرکت کنیم تا موجب امیدآفرینی در جامعه شویم.

پهلوانیان تأکید کرد: صدا و سیمای فارس با ظرفیت‌های مختلفی که در حوزه‌های خبر، صدا، سیما و فضای مجازی و در بخش‌های استانی، ملی و فراملی دارد می‌تواند جاذبه‌ها و ظرفیت‌های کم نظیر گردشگری شهر شیراز و استان فارس را از گردشگری طبیعت تا سلامت و از گردشگری زیارت تا فرهنگی برای شهروندان و مردم خارج از کشور بیش از گذشته معرفی و این زیبایی، طراوت و رونق گردشگری را به روز و به موقع اطلاع‌رسانی کند.

مدیرکل رسانه ملی در استان گفت: صدا و سیمای فارس آمادگی دارد استودیوی شهری رادیویی و تلویزیونی در هر نقطه‌ای از شهر شیراز که مدنظر شهرداری با همکاری و تعامل است را راه‌اندازی کند تا بخشی از برنامه‌ها به‌صورت زنده از این استودیو‌ها به اطلاع مخاطبان برسد و زیبایی‌های شهر شیراز از شبکه‌های استانی و ملی روی آنتن رود.

شهردار شیراز هم در این دیدار گفت: انعکاس اخبار و رویداد‌های شهرداری در برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی مطلوب است و همواره صدا و سیما حامی تمام دستگاه‌های اجرایی و خدمات‌رسان بوده است و هدف صدا و سیما به عنوان دستگاه حاکمیتی همواره امیدآفرینی، دلگرمی و انعکاس اخبار درست به مسئولان و مردم بوده است.

محمدحسن اسدی با استقبال از پیشنهاد مدیرکل صداوسیمای فارس در راه‌اندازی استودیو‌های رادیویی و تلویزیونی در سطح شهر و تهیه سریالی برای معرفی بهتر و اثرگذار شهر شیراز ابراز امیدواری کرد: حمایت و انعکاس فعالیت‌ها و اقدامات شهرداری در صدا و سیمای فارس بهتر و بیشتر ادامه یابد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار