آزاروف:

اوکراین ورشکسته است قادر به پر کردن بودجه خود نیست

نخست‌وزیر سابق اوکراین گفت: بحران اقتصادی در اوکراین از مدت‌ها قبل آغاز شده و ورشکسته است و نمی‌تواند کسری بودجه خود را جبران کند.

«نیکولای آزاروف» نخست‌وزیر سابق اوکراین امروز (جمعه) اعلام کرد که اوکراین ورشکسته است و این کشور نمی‌تواند به تنهایی کسری بودجه خود را جبران کند، زیرا تقریباً به طور کامل به کمک‌های غرب متکی است.

به گزارش راشاتودی، این سیاستمدار سابق استدلال کرد که بحران اقتصادی در اوکراین از مدت‌ها قبل آغاز شده و ورشکستگی این کشور قبلاً ثبت شده است. به گفته وی، ورشکستگی اوکراین در این واقعیت آشکار می‌شود که این کشور قادر به تأمین کردن بودجه خود نیست.

آزاروف در فیس بوک نوشت: ۷۵ درصد بودجه قرض یا کمک مالی است! و آن‌ها به حدی رسیدند که حقوق در ماه اکتبر به این بستگی دارد که آیا اتحادیه اروپا کمک وعده داده شده ۱.۵ میلیارد یورو را به موقع منتقل می‌کند یا خیر.

به گفته آزاروف در همین حال بدهی عمومی در حال افزایش است و کسری بودجه علی‌رغم کمک‌های غرب در حال افزایش است.

در اوایل این ماه، بانک مرکزی اوکراین پیش‌بینی کسری بودجه امسال را به ۲۰.۴ درصد از تولید ناخالص داخلی به جای ۱۹.۸ درصدی که قبلاً انتظار می‌رفت، اصلاح کرد که بدترین عملکرد از سال ۱۹۹۲ خواهد بود.

«دنیس شمیگال» نخست‌وزیر اوکراین هفته گذشته اعلام کرد که کی‌یف در انتظار تزریق مالی ۳۰ میلیارد دلاری از سوی اتحادیه اروپا، ایالات متحده و صندوق بین‌المللی پول است که به این کشور کمک می‌کند شکاف بودجه خود را برطرف کند.

آزاروف قبلاً هشدار داده بود که اقتصاد این کشور در حال «از هم پاشیدگی» است، زیرا فقط با کمک‌های مالی خارجی نشانه‌هایی از حیات را نشان می‌دهد و نیاز روزافزون به آن دارد.

به گفته «سرگئی مارچنکو» وزیر دارایی اوکراین، بودجه اوکراین در سال آینده بدون تأمین مالی غرب ۲۹ میلیارد دلار نخواهد داشت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۲ ۲۷ آبان ۱۴۰۲
خب مگه میشه با کمک بقیه جنگید و بعد اگه شکست خورد میگه کم کمک کردن اگه پیروز شد میگه خودمون فلان کردیم . غیر اینها الان براشون اسرائیلمهمه نه اکراین .
ضمنا اینهمه کمک مگه خیلیهاش به فنا نرفت یا توسط روسیه نابود شد ویا خودشوندزدیدن و بردن و الان تو کشورهای دیگه ترلیون ترلیون بردن بعضیها و دارن عشقشو میکنند .
جنگ اگه بد بود برای بعضیها برای بعضی دیگه یه موهبت بود که خودشوناتا هفت نسلشون تامین کنند .
هی غرب و اروپا و.. کمک کنه و هی اینها بدزدن و تو بازارهای دیگه بفروشن . اگرم اصلا دزدی نبود والا هرکی بود اینهمه کمک میکرد و نتیجه نمیگرفت قیدشو میزد مردم خود اون کشورها درمضیقه هستن و نمیتونن حتی خودشونا زمستون گرم نگه دارن اونوقت هی بریزن تو حلق اکراین و اونم نابود کنه خیلی راحت!!
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۰:۳۵ ۲۷ آبان ۱۴۰۲
یواش یواش روسیه تبدیل میشه به شوروی قدیم،عصرکوچک جنگلی،ایران هنوزجنگنده هوایی مافوق سرعت صوت کافی جهت دفاع ندارد؟!اقتدارگرای ایرانیان رفته زیرعلامت های سوال وتعجب،مثلامیگفتن روزگاری نه شرقی،نه غربی وازدواج زیادهم بود.
آخرین اخبار