بهره برداری از ۵۲۰۰ پروژه محرومیت زدایی در فارس

رئیس سازمان بسیج سازندگی فارس گفت: ۵۲۰۰ پروژه محرومیت زدایی عمرانی در حوزه‌های مرمت مسکن محرومین، نوسازی مساجد و مجتمع‌های فرهنگی، بازسازی راه ها، احیای قنوات و آبرسانی به روستا‌ها توسط گروه‌های جهادی استان همزمان با فرا رسیدن هفته بسیج سازندگی بهره برداری می‌شود.

سرهنگ علی اکبر طحان، ضمن قدردانی از تلاش‌های خالصانه گروه‌های جهادی و یادآوری نقش تاثیرگذار بسیج در شناسایی و رفع محرومیت‌ها در بخش‌های مختلف، به تشریح اقدامات و طرح‌های آماده افتتاح پرداخت.

او با بیان اینکه در طرح محرومیت زدایی روستا‌های دارای تنش آبی استان، سال گذشته ۳۷۲ روستا هدف گذاری و با مشارکت دستگاه‌های اجرایی آبرسانی شد، خاطر نشان کرد: بر اساس برنامه چشم انداز سه ساله، آبرسانی به ۴۱۲ روستای دیگر نیز در دستور کار گروه‌های جهادی قرار گرفته است.

طحان با اذعان به اینکه مسئله آب و توجه به منابع آبی از عمده چالش‌های استان به شمار می‌رود، افزود: قصد داریم طی برنامه سه ساله، یک میلیون هکتار از اراضی تحت قلمرو فرسایش آبی استان مورد فعالیت آبخیزداری قرار گیرد.

به گفته او؛ عملیات لایروبی ۶۰۰ رشته قنات، احداث ۵ هزار کیلومتر کانال سیمانی آبرسانی کشاورزی، ساخت یک هزار و ۲۰۰ استخر ذخیره آب کشاورزی و ۴ هزار کیلومتر لوله کشی آب از استخر‌ها به مزارع تحت عنوان طرح آبخیز تا جالیز به همت گروه‌های جهادی استان انجام خواهد شد.

او با بیان اینکه با همکاری مشترک کمیته امداد امام خمینی ره و بنیاد مسکن، سال گذشته یک هزار و دویست واحد مسکونی ویژه مددجویان احداث شد، اضافه کرد: در حال حاضر نیز ساخت ۷۰ هزار مسکن برای محرومین در دستور کار قرار گرفته است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان فارس با اشاره به برگزاری رزمایش فاطمیون ۳ با حضور دوازده هزار نفر از جوانان استان و در قالب ۵ هزار گروه جهادی از آذر ماه سال جاری همزمان با فرا رسیدن هفته بسیج سازندگی گفت: این رزمایش به مدت ۱۰ روز اجرا می‌شود.

طحان یادآور شد: به همت ۲۵۰۰ صندوق قرض الحسنه استان در زمینه حمایت از اشتغالزایی و با مساعدت‌های دولت مردمی، آیین افتتاح رونمایی از ۵۰۰۰ فرصت شغلی ایجاد شده همزمان با هفته بسیج سازندگی برگزار می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.