هواشناسی، هشدار نارنجی داد/بارش‌های رگباری، فارس را فرا می‌گیرد

مدیرکل هواشناسی فارس با هشدار نارنجی، از بارش‌های رگباری باران در استان خبر داد.

مسعود حقیقت مدیرکل هواشناسی فارس با هشدار نارنجی، اظهار کرد: از امروز ۲۷ اردیبهشت، بارش‌های رگباری باران همراه با رعد و برق و وزش باد شدید و در مناطق مستعد تگرگ مناطقی از استان را فرا می‌گیرد و تا فردا جمعه بیست و هشتم اردیبهشت پابرجاست.

او ادامه داد: این سامانه بارشی امروز پنج شنبه ۲۷ اردیبهشت، نیمه شمالی و مناطق مرکزی استان و شیراز را دربر می‌گیرد.

حقیقت تصریح کرد: در روز جمعه بیست و هشتم اردیبهشت نیز این سامانه برای مناطق مرکزی و نیمه شرقی استان به ویژه شهرستان‌های نی ریز، استهبان، فسا، خرامه، سروستان و داراب پیش بینی شده است.

مدیرکل هواشناسی فارس افزود: لغزندگی جاده ها، آبگرفتگی معابر، جاری شدن روان آب، سیلابی شدن مسیل‌ها و صاعقه از مخاطرات این سامانه است.

او توصیه کرد: با توجه به مخاطرات این سامانه، در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها اتراق نشود و از استحکام سازه‌های موقت اطمینان حاصل شود.

هشدار زرد هواشناسی

هنگامی که سازمان هواشناسی، هشدار زرد می‌دهد، منظور این است که پدیده‌ای جوی اتفاق خواهد افتاد که ممکن است در سفر‌ها و کار‌های روزمره اختلالاتی ایجاد کند. این هشدار برای مردم با هدف آمادگی لازم برای روبرویی با پدیده‌های جوی است که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد، همچنین برای مسئولان به منظور توجه و اندیشیدن در مورد تمهیدات لازم صادر می‌شود.

هشدار نارنجی

هشدار نارنجی شدت بیشتری نسبت به هشدار زرد دارد و در نوع نارنجی پیش‌بینی می‌شود که پدیده‌ای جوی اثرات مخرب و خسارت‌های احتمالی داشته باشد. این نوع هشدار، برای آماده‌باش دستگاه‌های مسئول برای مقابله با یک پدیده خسارت‌زا نیز هست.

هشدار قرمز

هشدار قرمز، بالاترین سطح هشدار هواشناسی است که پیش‌بینی می‌شود پدیده جوی بتواند خسارت‌های وسیعی داشته باشد. با صدور هشدار قرمز به سازمان‌ها و دستگاه‌های مختلف، اعلام می‌شود که وارد عمل شوند و تمهیداتی برای کاهش خسارات اندیشیده و اقدامات لازم را انجام دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار