با آغاز پویش سلامتی اتفاق می افتد؛

غربالگری رایگان فشار خون کرمانی‌ها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: مراکز بهداشتی کرمان، بصورت رایگان افراد را برای فشار خون ودیابت غربالگری می‌ کنند.

مهدی احمدی نژاد رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان امشب در دیدار بااصحاب رسانه به مناسبت پویش ملی سلامت گفت:  پویش سلامتی مردم کرمان از ۲۰ آبان الی ۱۵ دی ماه با شعار آگاهی زودتر، مراقبت موثرتر در کرمان در حال اجرا است.

وی با بیان اینکه  آگاهی و درمان به موقع فشارخون و قندخون از عواقب آن جلوگیری  می کند، بیان کرد:در این طرح اندازه گیری فشارخون و قند خون برای بانوان باردار و سایر افراد بدون محدودیت سنی در مراکز بهداشتی سراسر استان کرمان انجام می‌شود.

احمدی‌نژاد با اشاره به اینکه در راستای این پویش هیچ گونه وجهی دریافت نمی‌شود و رایگان است، بیان کرد: هدف از این کار شناسایی افراد مبتلا به فشارخون و قند خون بالا، شناسایی و شروع مراقبت و درمان بیماران، اندازه‌گیری فشار خون و قند خون افراد بالای ۱۸ سال و افزایش آگاهی جامعه نسبت به پیامد‌های این بیماری‌ها و درمان به موقع است.

وی با اشاره افرادی که صبح‌ها در محل کار خود هستند، بیان داشت: درطی اجرای پویش، افرادی از بیمه سلامت در ادارات و کارخانجات مستقر خواهند شد تا کارمندان و کارگران هم مورد پایش قرار گیرند.

همچنین مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های غیرواگیر دانشگاه علوم پزشکی کرمان در این نشست با بیان اینکه افرادی که از بیماری خود مطلع اند، صرفا ۴۱ درصد درمان مناسب را پیش گرفتند.

کاوه رفیعی‌پور افزود: ۶۷ هزارو ۴۴۳ نفر در کرمان دچار پرفشاری خون هستند و ۳۴ درصد آنان اطلاعی از بیماری فشارخون خود ندارند و ۳۶ درصد کرمانی‌ها دیابتی هستند و ۴۷.۲ درصد مردم استان دچار چاقی هستند.

وی عنوان کرد: اگر در طی اجرای طرح پویش ملی سلامت اگر فرد مشکوکی شناسایی شود به نزدیکترین پایگاه سلامت ارجاع می‌شود تا مراحل درمانی زیر نظر پزشک پیگیری شود.

برچسب ها: فشارخون ، سلامت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار