آمادگی پایگاه‌ها و مراکز بهداشتی کرمان برای غربالگری دیابت و فشارخون

با توجه به آغاز پویش ملی سلامت از ۲۰ آبان، افراد می‌توانند با مراجعه به مراکز بهداشتی، پایگاه‌ها و خانه‌های بهداشت استان کرمان، دراین پویش شرکت کنند.

دکتر وحید رضا برهانی نژاد معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با بیان اینکه پویش ملی غربالگری دیابت و فشار خون بالا از ۲۰ آبان ماه آغاز شده است و تا ۱۵ دیماه ادامه خواهدداشت، گفت: جمعیت هدف این پویش، ۱۰۰ درصد افراد بالای ۱۸ سال هستند که در مناطق روستایی، شهر‌های زیر ۲۰ هزار نفر و شهرستان بردسیر به عنوان مجری برنامه سلامت خانواده، زندگی می‌کنند.

 وی افزود: در سایر مناطق تحت پوشش دانشگاه نیز انتظار داریم، حداقل ۷۰ درصد جمعیت بالای ۱۸ سال از نظر بیماری‌های دیابت و فشار خون بالا مورد بررسی قرار گیرند.

به گفته وی در طول این مدت، گروه هدف یعنی همان افراد بالای ۱۸ سال از نظر دیابت و پرفشاری خون مورد ارزیابی قرار خواهند گرفت.

 معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با بیان اینکه یک چهارم افراد مبتلابه دیابت و ۴۰ درصد افراد مبتلا به پرفشاری خون از بیماری خود بی اطلاعند، گفت: هدف اصلی این پویش ملی، شناسایی زودرس این افراد، ارتقای سواد سلامت و کاهش عوارض ناشی از این دو بیماری است.

 وی شعار این پویش ملی را "آگاهی زودتر، مراقبت موثرتر" عنوان کرد و گفت: همچنین افراد بالای ۱۸ سال می‌توانند با مراجعه به لینکی که از طریق پیامک برای آن‌ها ارسال خواهد شد، به صورت خوداظهاری در این پویش شرکت کنند.

برچسب ها: پویش ملی ، فشارخون ، دیابت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.