۲ هزار و ۶۷۲ بیمار صعب‌العلاج استان مرکزی تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گرفتند

مدیر درمان تامین اجتماعی استان مرکزی گفت: ۲ هزار و ۶۷۲ بیمار سخت درمان این استان از خدمات بیمه‌ای سازمان تامین اجتماعی بهره‌مند شدند و برای آنها پرونده تشکیل شد.

روح اله سهرابی مدیر درمان تامین اجتماعی استان مرکزی گفت:  پوشش بیمه‌ای داروهای بیماران خاص، مزمن و صعب‌العلاج (سخت درمان) در سازمان تامین اجتماعی افزایش یافته و اکنون برای ۶۸۵ بیمار خاص و بیش از ۲ هزار و ۶۰۰ بیمار صعب العلاج تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی این استان، و خدمات مورد نیاز ارایه می‌شود.

ویبیان کرد: اکنون تمام خدمات درمانی بیماران خاص (تالاسمی، دیالیزی، هموفیلی) در بخش بستری و سرپایی توسط سازمان تامین اجتماعی با تعرفه دولتی رایگان است.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان مرکزی ادامه داد: داروهای اختصاصی بیماران مبتلا به (MS) و یا شیمی‌درمانی علاوه بر پرداخت ۷۰ درصد فرانشیز سهم سازمان،۲۰ درصد فرانشیز سهم بیمار نیز توسط تامین‌اجتماعی پرداخت می‌شود.

سهرابی یادآور شد: اکنون بیش از ۱۴ هزار خدمت سرپایی به صورت روزانه در مراکز ملکی سازمان تامین اجتماعی در استان مرکزی ارایه می شود.

وی خاطرنشان کرد: ۲ میلیون و ۵۲۱ هزار خدمت سرپایی، یک میلیون و ۱۱۰ هزار ویزیت پزشکان از ابتدای امسال تاکنون در مراکز ملکی سازمان تامین اجتماعی استان مرکزی ارایه شده‌ است.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان مرکزی افزود: ۱۵ هزار و ۳۵۰ بیمار در نیمه نخست امسال در مراکز ملکی این سازمان در استان بستری شدند و هفت‌هزار و ۷۵۰ عمل جراحی بستری نیز در این مراکز انجام شد.

سهرابی، تعداد موالید استان مرکزی را در این مدت، ۶ هزار و ۲۹۰ نوزاد عنوان کرد و گفت: یک‌هزار و ۹۵۷ نوزاد شامل ۳۰ درصد زایمان‌های این استان در نیمه نخست امسال در سه بیمارستان تامین اجتماعی انجام شد.

وی خاطرنشان کرد: ۸۸۶ مرکز درمانی شامل ۱۳۹ پزشک عمومی، ۱۷۳ پزشک متخصص و فوق تخصص، ۴۱ دندانپزشک، ۲۲۷ داروخانه، ۲۳۸ مرکز پاراکلینیک، ۴۴ درمانگاه و ۲۴ بیمارستان و پلی کلینیک با مدیریت درمان تامین اجتماعی استان مرکزی، طرف قرارداد هستند.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان مرکزی اظهار کرد: طرح توسعه‌ای و ایجادی در مدیریت درمان تامین اجتماعی استان در حال اجرا است و عملیات اجرایی ۲ سالن انبار دارویی به متراژ یک‌هزار و ۸۰۰ متر در بیمارستان‌های چمران ساوه و شازند به اتمام رسیده‌ و عملیات اجرایی سه درمانگاه در بیمارستان‌های شازند، شهید چمران ساوه و محلات بر اساس برنامه زمانبندی در حال انجام‌ است.

یک میلیون و ۲۷ هزار و ۷۸۸ نفر از جمعیت یک میلیون و ۴۲۹ هزار و ۴۷۵ نفری استان مرکزی تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی قرار دارد و ضریب پوشش بیمه‌ای استان ۷۱ و ۹۰ صدم درصد است.

سه مرکز بیمارستانی، یک پلی‌کلینیک تخصصی و هشت مرکز سرپایی در سطح استان مرکزی با به کارگیری یک‌هزار و ۵۹۲ نفر نیروی انسانی پزشک و پرستار وظیفه خدمت‌رسانی رایگان به مردم استان را برعهده دارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.